Nejen bezpečnost, ale i ekologie
Automobilka Volvo je již léta brána jako synonymum pro bezpečný automobil. V poslední době ale také intenzivně podporuje ekologické technologie. A tak není divu, že se firmy Volvo Cars a Ford Motor Company zavázaly k vývoji ekologických technologií, a to přímo ve Švédsku. Nové vývojové středisko v Gothenburgu bude odpovědné za rozšiřování hybridních systémů mezi zákazníky společnosti Ford Motor Company v Evropě. Společnost Volvo Cars pak investuje 10 miliard švédských korun do výzkumu a vývoje v oblasti ekologie, snižování spotřeby paliva a emisí svých motorů v celosvětovém měřítku. Cílem tohoto záměru je celosvětově snížit spotřebu paliva a emise vozů společnosti Volvo. Investiční iniciativa se zaměří zejména na výzkum a zavádění čistších a úspornějších dieselových motorů, hybridů a vozidel používajících alternativní paliva, na použití lehkých a pevných materiálů, jako jsou hořčík, hliník nebo lehčí vysokopevnostní ocel a na uvádění menších vozidel při zajištění úrovně bezpečnosti, kterou zákazníci od automobilů Volvo očekávají.
Ford Motor Company nejprve pod vedením společnosti Volvo Cars vytvoří v Gothenburgu centrum pro vývoj hybridních pohonů pro skupinu Premier Automotive Group koncernu Ford a pro obchodní jednotky divize Ford of Europe.
Toto centrum ponese celkovou odpovědnost za použití hybridních systémů ve vozidlech společnosti Volvo a za zajištění toho, aby divize Ford of Europe a ostatní značky skupiny Premier Automotive Group měly možnost tyto hybridní systémy použít ve svých vlastních výrobcích.
V centru bude od počátku pracovat tým složený z 20 předních inženýrů společnosti Volvo Cars a dalších značek společnosti Ford Motor Company.
Toto centrum pro vývoj hybridních pohonů je součástí globální iniciativy společnosti Ford zaměřené na zrychlení zavádění úspornějších vozidel a bude vycházet ze zkušeností a znalostí, jež v průběhu let získalo Volvo při vývoji pokročilých ekologických technologií a systémů, a to včetně prvních hybridních systémů, které byly později použity u prvního hybridního vozu SUV na světě – modelu Ford Escape.
Zdroj: ÚAMK