zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Bio v testovací fázi

26.01.2007
Zemědělství
Bio v testovací fázi
Nový styl si žádá novou cestu. Německé městečko Unterfranken se novotám nebrání a rozjelo projekt, ve kterém vychází vstříc především regionálním pekařským výrobkům z ekologického zemědělství.

Projektu s názvem BioRegal Unterfranken, který finančně podpořilo zemské ministerstvo zemědělství, se zúčastnilo 24 pekáren a 15 výrobců. Cíl byl podle Annemarie Lindnerové z odvětví agrárního marketingu na Universitě Kassel jediný: "Zvýšit poptávku po ekologických pekařských výrobcích a současně rozvinout novou distribuční cestu biosortimentu, čímž by se podařilo získat nové zákazníky." Celá akce kromě ekologické výroby "postrkuje" do povědomí spotřebitelů také regionální výrobce a fair-trade výrobky. Výrobky nesoucí značku tohoto projektu najdou spotřebitelé ponejvíce v pekárnách, poněkud méně místa jim věnuje klasický maloobchod nebo např. řeznictví.

TURISTÉ JSOU ZVYKLÍ

Problém, jak o celé akci informovat zákazníky, vyřešilo několik letáků a prospektů a také testovací fáze. Po dobu 14 dnů zaměstnanci poctivě plnili regály vybraných obchodů výrobky splňujícími stanovená kritéria, a pak jenom sledovali vývoj poptávky.

Na co kladou obchodníci největší důraz, když vybírají zboží do svých regálů? "Pro nás je největším kritériem regionalita, tedy místo, odkud výrobek pochází," svěřuje se vedoucí rodinného pekařství Gebert Christiane Gebertová. Nabízený sortiment sahá od bionudlí, rýže a oleje přes sladkosti až ke kávě s nálepkou fair-trade. Některé zboží jde na odbyt rychle, některé pomaleji. Jak ale sama říká, dlouhodobě si dovede představit i větší nabídku biovýrobků. "Mnoho zákazníků se až z našich regálů dozví, co všechno pochází z jejich, a tedy i našeho regionu."

Ulrike Franzová z pekařství Franzenbäck ve městečku Iphofen si všimla, že turisté kupují biovýrobky více než místní obyvatelé. "Místní až dosud reagovali na biovýrobky spíše zdrženlivě," říká obchodnice. A co ve svém sortimentu nabízí? Přibližně to samé jako její kolegyně z pekařství Gebert. A stejně jako ona doufá, že testovací fáze k ní přivede nové zákazníky, kteří jí i po jejím skončení zůstanou věrni.

Zpracováno podle časopisu Lebensmittel Praxis
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
ASIO, spol.s r.o.
28
7. 2017
28.7.2017 - Ostatní akce
od 09:30 do cca 11:00, na YouTube
7
8. 2017
7-11.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Zahrada lesní MŠ Šárynka, Praha 6
14
8. 2017
14-18.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Zahrada lesní MŠ Šárynka, Praha 6
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí