Panasonic vyrábí plazmové displeje bez olova
Společnost Panasonic jako první výrobce na světě dokázala eliminovat veškeré
olovo v plazmových panelech, které jsou základem pro plazmové televizory. Při
běžné výrobě plazmových panelů slouží sklo
[https://www.kamsnim.cz/categories/skloBile] potažené oxidem olovnatým jako
klíčová komponenta pro dielektrickou vrstvu, elektrody, těsnící fritu a další
základní prvky struktury panelu. Až dosud bylo sklo
[https://www.kamsnim.cz/categories/skloBile] potažené oxidem olovnatým nezbytné
k přizpůsobení bodů tání různých materiálů a vytvoření dielektrické vrstvy. Bez
použití tohoto skla při výrobě PDP by v minulosti bylo velice obtížné
optimalizovat změkčující body materiálů a zajistit stabilní kvalitu a objem
výroby. Vývoj alternativního materiálu, který by oxid olovnatý nahradil, byl
navíc považován za extrémně náročný.
Společnost Panasonic jako první výrobce na světě dokázala eliminovat veškeré olovo v plazmových panelech, které jsou základem pro plazmové televizory. Při běžné výrobě plazmových panelů slouží sklo potažené oxidem olovnatým jako klíčová komponenta pro dielektrickou vrstvu, elektrody, těsnící fritu a další základní prvky struktury panelu. Až dosud bylo sklo potažené oxidem olovnatým nezbytné k přizpůsobení bodů tání různých materiálů a vytvoření dielektrické vrstvy. Bez použití tohoto skla při výrobě PDP by v minulosti bylo velice obtížné optimalizovat změkčující body materiálů a zajistit stabilní kvalitu a objem výroby. Vývoj alternativního materiálu, který by oxid olovnatý nahradil, byl navíc považován za extrémně náročný.
Vývojový tým společnosti Panasonic však vyvinul úplně nový druh materiálu, který má podobné vlastnosti jako sklo s příměsí olova. Nová metoda výroby byla již implementována ve všech provozech na výrobu plazmových panelů Panasonic a u všech modelů plazmových televizorů pro rok 2006. Kromě eliminace olova docílil výrobce u plazmových televizorů také dalšího posunu k vyšší ekologičnosti a energetické úspoře. Ve srovnání s modelovou řadou 2005 byla u všech modelů letošní řady snížena celková hmotnost o 20 % a počet součástek o 30 %. Životnost plazmových panelů byla navíc zvýšena zhruba na 60 000 hodin.
Ve své ekologické iniciativě se Panasonic zaměřil i na samotnou výrobu. V supermoderní továrně na výrobu plazmových televizorů v Amagasaki došlo ke snížení emisí CO2 na jeden plazmový panel o 48 %. Továrna je částečně zásobena přirozenými zdroji energie, jako jsou solární nebo větrná. K zavlažování trávníků je využito dešťové vody, vnější zdi továrny byly potaženy materiály obsahujícími fotokatalyzátory, což přispívá ke snížení emisí škodlivých substancí, a byl spuštěn detailní monitoring systému pro odvoz odpadu.
V Evropě Panasonic loni založil 100% dceřinou společnost EcologyNet Europe (ENE), která nabízí komplexní recyklační řešení výrobcům a dovozcům elektroniky. Panasonic chce využít svých dlouholetých zkušeností s řízením celého procesu recyklace elektronického a elektrického odpadu v Japonsku a prostřednictvím ENE přispět ke zlepšení v oblasti prevence znečištění.
"Karbonové emise na celém světě šplhají do neuvěřitelných hodnot, a proto je důležité, aby výrobci přijali patřičnou odpovědnost. Jsme rádi, že Panasonic může nabídnout stejnou úroveň kvality, na kterou jsou zákazníci zvyklí u našich produktů, s důrazem na šetrnost výroby k životnímu prostředí," řekl Hitoshi Otsuki, CEO Panasonic Europe.
Vývojový tým společnosti Panasonic však vyvinul úplně nový druh materiálu, který má podobné vlastnosti jako sklo s příměsí olova. Nová metoda výroby byla již implementována ve všech provozech na výrobu plazmových panelů Panasonic a u všech modelů plazmových televizorů pro rok 2006. Kromě eliminace olova docílil výrobce u plazmových televizorů také dalšího posunu k vyšší ekologičnosti a energetické úspoře. Ve srovnání s modelovou řadou 2005 byla u všech modelů letošní řady snížena celková hmotnost o 20 % a počet součástek o 30 %. Životnost plazmových panelů byla navíc zvýšena zhruba na 60 000 hodin.
Ve své ekologické iniciativě se Panasonic zaměřil i na samotnou výrobu. V supermoderní továrně na výrobu plazmových televizorů v Amagasaki došlo ke snížení emisí CO2 na jeden plazmový panel o 48 %. Továrna je částečně zásobena přirozenými zdroji energie, jako jsou solární nebo větrná. K zavlažování trávníků je využito dešťové vody, vnější zdi továrny byly potaženy materiály obsahujícími fotokatalyzátory, což přispívá ke snížení emisí škodlivých substancí, a byl spuštěn detailní monitoring systému pro odvoz odpadu.
V Evropě Panasonic loni založil 100% dceřinou společnost EcologyNet Europe (ENE), která nabízí komplexní recyklační řešení výrobcům a dovozcům elektroniky. Panasonic chce využít svých dlouholetých zkušeností s řízením celého procesu recyklace elektronického a elektrického odpadu v Japonsku a prostřednictvím ENE přispět ke zlepšení v oblasti prevence znečištění.
"Karbonové emise na celém světě šplhají do neuvěřitelných hodnot, a proto je důležité, aby výrobci přijali patřičnou odpovědnost. Jsme rádi, že Panasonic může nabídnout stejnou úroveň kvality, na kterou jsou zákazníci zvyklí u našich produktů, s důrazem na šetrnost výroby k životnímu prostředí," řekl Hitoshi Otsuki, CEO Panasonic Europe.
Zdroj:Technik
Sdílet článek na sociálních sítích