Mobilní myčka pro těžká vozidla
Znečištění vedlejších i hlavních silnic, způsobené nákladními vozidly
vyjíždějícími ze stavby, je nebezpečné a velmi dobře známé. Vedle pronájmu
kropicích a zametacích vozů na čištění komunikací se nabízí jiná varianta -
mobilní mycí zařízení, které spolehlivě čistí automobily přímo na stavbě, a to s
mnohem nižšími náklady.
Znečištění vedlejších i hlavních silnic, způsobené nákladními vozidly vyjíždějícími ze stavby, je nebezpečné a velmi dobře známé. Vedle pronájmu kropicích a zametacích vozů na čištění komunikací se nabízí jiná varianta - mobilní mycí zařízení, které spolehlivě čistí automobily přímo na stavbě, a to s mnohem nižšími náklady.
Mobilní myčku s názvem AUTOWASH, vyrábí společnost KMB Stavební servis, s.r.o., a vychází tak vstříc nejen ekonomickým potřebám stavebních společností, ale také přísným legislativním požadavkům stavebních úřadů na čistotu veřejných komunikací kolem stavenišť. Myčka je koncipována tak, aby nebyly nutné velké stavební práce. Lze ji jednoduše zapustit mírně pod povrch a bez jakéhokoliv dobetonování připojit kovové nájezdy, případně lze mycí zařízení položit na zpevněný povrch společně s betonovými prefabrikáty. Jeho ovládání a obsluha je po rychlém zaškolení velmi snadná.
FUNKČNÍ PRINCIP
Automobil znečištěný přírodními nečistotami najede z určeného směru na mycí část zařízení (rozměry myčky 2500 x 4500 x 800 mm). Po najetí nápravy na válce se spustí automaticky nebo manuálně mycí proces. Přibližně sto osmdesát trysek je namířeno na kola a blatníky a část spodku karosérie. Po mycím cyklu přejede automobil s další nápravou na válce a mytí se opakuje. Uvolněné nečistoty jsou z myčky vynášeny dopravníkem do připraveného kontejneru.
V zásobní nádrži je 6500 litrů vody. Množství přečerpávané vody na jednu nápravu závisí na nastavení řídícího panelu. V případě automatického režimu může být doba ostřiku jedné nápravy 15 sekund (při 80 litrech vody za 1 sekundu), v případě většího znečištění se nastavuje mycí cyklus delší, například 20 sekund.
RECYKLACE ZNEČIŠTĚNÉ VODY
Voda, která se čerpadlem vhání do konstrukce myčky, ostřikuje auto, resp. nápra-vu na válcích a opět stéká do nádrže. Trys-ky jsou nasměrovány tak, aby ztráta vody byla co nej menší (přibližně 20 l na jedno auto).
K rych ému čištění vody (tj. rychlému usazování nečistot) napomáhá elektrolýza. Na rozdíl od dříve používaného chemického způsobu (dávkování vločkovače) je elektrolýza levnějším a účinnějším způsobem i při nižších teplotách vody. Díky rozvodu horkého vzduchu v konstrukci je myčka schopna pracovat při teplotách do -5 oC.
ZKUŠENOSTI Z PROVOZU
Čištění podvozků nákladních automobilů a stavebních strojů nízkotlakými tryskami dokáže odstranit z kol nalepenou hlínu a zároveň z nich nesmývá ropné produkty, které by mohly následně kontaminovat zeminu.
Nová technologie nabízí podstatné snížení stížností na znečištění okolí stavenišť a ucpané kanalizace, zlepšuje se tak celkový stav okolí budovaných staveb.
AUTOR: Bc. PAVEL MRÁZ
Mobilní myčku s názvem AUTOWASH, vyrábí společnost KMB Stavební servis, s.r.o., a vychází tak vstříc nejen ekonomickým potřebám stavebních společností, ale také přísným legislativním požadavkům stavebních úřadů na čistotu veřejných komunikací kolem stavenišť. Myčka je koncipována tak, aby nebyly nutné velké stavební práce. Lze ji jednoduše zapustit mírně pod povrch a bez jakéhokoliv dobetonování připojit kovové nájezdy, případně lze mycí zařízení položit na zpevněný povrch společně s betonovými prefabrikáty. Jeho ovládání a obsluha je po rychlém zaškolení velmi snadná.
FUNKČNÍ PRINCIP
Automobil znečištěný přírodními nečistotami najede z určeného směru na mycí část zařízení (rozměry myčky 2500 x 4500 x 800 mm). Po najetí nápravy na válce se spustí automaticky nebo manuálně mycí proces. Přibližně sto osmdesát trysek je namířeno na kola a blatníky a část spodku karosérie. Po mycím cyklu přejede automobil s další nápravou na válce a mytí se opakuje. Uvolněné nečistoty jsou z myčky vynášeny dopravníkem do připraveného kontejneru.
V zásobní nádrži je 6500 litrů vody. Množství přečerpávané vody na jednu nápravu závisí na nastavení řídícího panelu. V případě automatického režimu může být doba ostřiku jedné nápravy 15 sekund (při 80 litrech vody za 1 sekundu), v případě většího znečištění se nastavuje mycí cyklus delší, například 20 sekund.
RECYKLACE ZNEČIŠTĚNÉ VODY
Voda, která se čerpadlem vhání do konstrukce myčky, ostřikuje auto, resp. nápra-vu na válcích a opět stéká do nádrže. Trys-ky jsou nasměrovány tak, aby ztráta vody byla co nej menší (přibližně 20 l na jedno auto).
K rych ému čištění vody (tj. rychlému usazování nečistot) napomáhá elektrolýza. Na rozdíl od dříve používaného chemického způsobu (dávkování vločkovače) je elektrolýza levnějším a účinnějším způsobem i při nižších teplotách vody. Díky rozvodu horkého vzduchu v konstrukci je myčka schopna pracovat při teplotách do -5 oC.
ZKUŠENOSTI Z PROVOZU
Čištění podvozků nákladních automobilů a stavebních strojů nízkotlakými tryskami dokáže odstranit z kol nalepenou hlínu a zároveň z nich nesmývá ropné produkty, které by mohly následně kontaminovat zeminu.
Nová technologie nabízí podstatné snížení stížností na znečištění okolí stavenišť a ucpané kanalizace, zlepšuje se tak celkový stav okolí budovaných staveb.
AUTOR: Bc. PAVEL MRÁZ
Zdroj:STAVITEL
Sdílet článek na sociálních sítích