zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

U silnice R43 Svitávka – Staré Město se prověří varianty

26.02.2007
EIA
U silnice R43 Svitávka – Staré Město se prověří varianty

Desítky občanů Pardubického kraje doufají ve změnu trasy

Ministerstvo životního prostředí v rámci posuzování vlivu nové rychlostní silnice R43 ze Svitávky v Jihomoravském kraji do Starého Města v Pardubickém kraji na životní prostředí vydalo tzv. závěr zjišťovacího řízení. Uložilo v něm, aby bylo vypořádáno více než neuvěřitelných sto osmdesát námitek a aby byly také vyhodnoceny jiné možnosti vedení trasy R43 z důvody ochrany obyvatel a přírody. Nyní ŘSD ČR nechá zpracovat odbornou dokumentaci, k níž se veřejnost vyjádří asi za rok.

 

„Do hodnotícího procesu jsme předložili dvě varianty R43, a to buď modernizaci stávající silnice přeložkami nebo výstavbu nové rychlostní silnice. Obě ale vedou do Svitav a ne do Starého města,“ oznámil Miroslav Patrik z Dětí Země základní požadavek jeho sdružení.

 

Nejsilnější kritika výstavby R43 pochází od pěti sdružení z Brna, neboť se opět izolovaně posuzuje jen jeden úsek a ne celá její trasa v délce 80 km. Navíc R43 není součástí žádného schváleného územního plánu velkého územního celku, takže by měly být posouzeny i jiné koridory, včetně stavu bez výstavby R43.

Pardubickém kraji má k plánované trase R43 největší výhrady více než sto padesát příznivců a členů nedávno založeného sdružení Za zachování krajinného rázu Petrůvky a okolí, kteří nesouhlasí s návrhem ji vést v úseku Chornice – Unerázky – Mezihoří – Petrůvka do Starého Města a doporučují odklon na Svitavy.

„Podle nás MŽP nezvládá svou úlohu, když mlčí k tzv. salámování celé trasy R43, neboť již v roce 1999 nebyla její výstavba z ekologického důvodu doporučena a navíc není v žádném nadregionálním územním plánu, takže se neví, zda určený koridor bude mít dopravní smysl a nebude zbytečně drahý,“ uvedl Patrik.

Výstavba úseku R43 Svitávka – Staré Město délky 40,4 km má probíhat v letech 2012-5, předchozího úseku z Kuřimi do Svitávky délky 21 km v letech 2010-3 a úseku z Troubska na D2 do Kuřimi délky 16,4 km pak v letech 2012-6. U všech úseků nyní izolovaně probíhá posuzování jejich vlivů na životní prostředí.

Kontakty:

Za zachování krajinného rázu Petrůvky a okolí – Zdeněk Odstrčil = 777 760 070, zbmodstrcil@seznam.cz

Námitky vůči R43 poslalo mj. těchto 7 občanských sdružení (mimo více než 150 občanů Pardubického kraje):

1) Za zachování krajinného rázu Petrůvky a okolí, 2) Myslivecké sdružení Bohdalov, 3) Občané Brna proti stavbě rychlostní komunikace R43 v trase Kuřim – Troubsko, 4) Občané za ochranu kvality bydlení a životního prostředí v Troubsku, 5) Občané za ochranu kvality bydlení v Brně – Kníničkách, Rozdrojovicích a Jinačovicích, 6) Občané za ochranu kvality bydlení v Brně – Bosonohách a 7) Děti Země – Klub za udržitelnou dopravu.

Další informace o silnici R43:

1) Ekologické posouzení R43 Svitávka – Staré Město

eia.cenia.cz

2) Ekologické posuzování R43 Kuřim – Svitávka

eia.cenia.cz

3) Rychlostní silnice R43 Troubsko – Kuřim

www.R43.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
ASIO, spol.s r.o.
28
7. 2017
28.7.2017 - Ostatní akce
od 09:30 do cca 11:00, na YouTube
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí