Čtvrtek, 28. března 2024

Turismus potřebuje změnu

Turismus potřebuje změnu
Kdysi někdo řekl, že bychom se měli méně snažit odhadnout, jak může budoucnost vypadat, ale spíš se pokusit takovou budoucnost zajistit. Tedy dělat všechno pro to, aby byla úspěšná. Zde je pár pravidel.

Mezi turisty nejsou pouze požitkáři, kteří si dovedou nabízené možnosti náležitě užít, ale také ti, kteří k nabídce nemají příliš důvěru a nepustí si ji k tělu. V oboru se čím dál víc rozšiřuje jakýsi druh "turistické rozmrzelosti". Aby se tomu zabránilo, měl by být turismus aktivnější, aby dokázal tyto mrzouty víc lapit a zatáhnout do děje.

Hlad po zážitcích není stále naplněný. Ten, kdo nabídne správnou atmosféru, může dobře prodat své produkty a služby. Přitom je důležité pamatovat na zásadu: nejdřív je nutné mít nějakou "událost", aby mohl návštěvník vůbec něco "zažít".

O kvalitnějším turismu se mluví už dlouho, nověji se uvažuje o tzv. total quality managementu. Pro náročné hosty je důležité, aby všechny komponenty v řetězci služeb fungovaly a kooperovaly. Přesto pozor: total quality management vyžaduje také total management quality. Tedy kvalitativní ofenzíva začíná u šéfa.

Touha po ekologičtějším turismu je známá už dlouho. Stále častěji se objevují prostředky, které se snaží problémům předcházet nebo je řešit. Patří k nim například zprávy o stavu životního prostředí, systémy managementu na ochranu životního prostředí, audity nebo nejrůznější zmocněnci pro dohled nad životním prostředím.

S tím, jak jsou vlivem globalizace nabídky stále unifikovanější a podobnější, se jedinečnosti charakteristické pro tu kterou oblast zplošťují. Pokud ale jedu do Alp, chci zažít autentickou atmosféru alpského regionu se vším všudy. To může být řešením, protože za tento požadavek jsou hosté ochotni si zaplatit. Velké podpoře se těší i spolupráce regionů.

Tlak na výnosnost i konkurence jsou silnější, než si možná dovedeme představit. Do popředí se dostal tzv. lean management, který nutí nejen turismus myslet ekonomicky, strategicky a racionálně. Lidské kvality jako pocity, schopnost empatie nebo srdečnost jsou tak stále víc potlačovány nebo se vůbec nevyvíjejí. Ale právě v branži, jakou je turismus, by se těmto vlastnostem mělo dostat patřičné pozornosti.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů