zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Rada pro reklamu: Kampaň Mountfieldu byla klamavá

03.05.2007
Obecné
Rada pro reklamu: Kampaň Mountfieldu byla klamavá

Rada pro reklamu (RPR) dala za pravdu Ministerstvu životního prostředí, které podalo stížnost na reklamní kampaň, kterou na přelomu února a března v tisku uveřejňovala společnost Mountfield [1].

Společnost Mountfield v řadě deníků s celostátní působností uveřejnila v té době sérii reklamních článků nabádajících spotřebitele k co nejrychlejší koupi motorové zahradní techniky, bazénů a zahradního nábytku s argumentem, že tyto výrobky čeká od května 2007 “skokové” zdražení v souvislosti s jakýmisi “nejnovějšími ‘ekologickými’ nápady bruselského komisaře pro životní prostředí“.

Ministerstvo životního prostředí podalo na tuto kampaň stížnost Radě pro reklamu, protože bylo přesvědčeno, že se společnost Mountfield dopustila klamání spotřebitelů ve snaze přimět je k nákupu zmíněných výrobků v předjarním období. Rada dala na svém dubnovém zasedání MŽP v jeho stížnosti zapravdu. Rozhodnutí Arbitrážní komise RPR MŽP obdrželo v těchto dnech.

“Arbitrážní komise rozhodla, že tato reklama je klamavá a neetická… Nelze souhlasit s kategorickým prohlášením zadavatele, že zpřísnění technických norem musí mít za následek skokové zvýšení cen uvedených výrobků… Zadavatel předmětné reklamy porušil…ustanovení Etického kodexu,” říká se mj. v rozhodnutí Arbitrážní komise RPR.

Plné znění rozhodnutí RPR je k dispozici u této tiskové zprávy na stránkách MŽP.

Poznámky:

[1] Viz tisková zpráva MŽP z 5. března 2007.
Zdroj: MŽP

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
ASIO, spol.s r.o.
28
7. 2017
28.7.2017 - Ostatní akce
od 09:30 do cca 11:00, na YouTube
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí