Zodpovědný partner
Zavádění CSR. Firma, která se zapojí do akcí, jež jsou v očích veřejnosti
prospěšné, začíná lépe prosperovat. V západní Evropě až 70 % spotřebitelů vybírá
zboží podle reputace firmy a polovina zákazníků je ochotna více zaplatit za
výrobek, který je ekologicky šetrný. Společenská odpovědnost firmy (Corporate
Social Responsibility, CSR) se stává důležitým ukazatelem nefinanční výkonnosti
firem. Pozitivní vliv má ale i na finanční výkonnost a zvyšování hodnoty pro
akcionáře. Kvalitně zpracovaný CSR program pomáhá zvyšovat spokojenost a
loajalitu zaměstnanců, zároveň podporuje vztahy s obchodními partnery, zejména
dodavateli, a často bývá investicí, kterou ocení široká veřejnost. Při zavádění
programu je nejprve nutné vymezit cíle v oblasti sociálního rozvoje, ochrany
životního prostředí a ekonomické stability. Nezbytným krokem je zejména analýza
zájmových skupin a jejich působení na fungování společnosti. Důležitá je také
analýza a srovnání CSR aktivit u konkurence. Všechny tyto informace pak tvoří
základ při zpracování strategie CSR. "Corporate Social Responsibility může
fungovat jedině tehdy, když je plně integrována s podnikovými procesy -
marketingem, prodejem, výzkumem a vývojem, nákupem, logistikou a dalšími,"
upozorňuje Peter 1/4upták z KPMG s tím, že integrace se týká všech úrovní
managementu, tj. strategického, taktického i operačního a předpokládá se využití
jak "hard", tak "soft" kontrol.
Zavádění CSR. Firma, která se zapojí do akcí, jež jsou v očích veřejnosti prospěšné, začíná lépe prosperovat. V západní Evropě až 70 % spotřebitelů vybírá zboží podle reputace firmy a polovina zákazníků je ochotna více zaplatit za výrobek, který je ekologicky šetrný. Společenská odpovědnost firmy (Corporate Social Responsibility, CSR) se stává důležitým ukazatelem nefinanční výkonnosti firem. Pozitivní vliv má ale i na finanční výkonnost a zvyšování hodnoty pro akcionáře. Kvalitně zpracovaný CSR program pomáhá zvyšovat spokojenost a loajalitu zaměstnanců, zároveň podporuje vztahy s obchodními partnery, zejména dodavateli, a často bývá investicí, kterou ocení široká veřejnost. Při zavádění programu je nejprve nutné vymezit cíle v oblasti sociálního rozvoje, ochrany životního prostředí a ekonomické stability. Nezbytným krokem je zejména analýza zájmových skupin a jejich působení na fungování společnosti. Důležitá je také analýza a srovnání CSR aktivit u konkurence. Všechny tyto informace pak tvoří základ při zpracování strategie CSR. "Corporate Social Responsibility může fungovat jedině tehdy, když je plně integrována s podnikovými procesy - marketingem, prodejem, výzkumem a vývojem, nákupem, logistikou a dalšími," upozorňuje Peter 1/4upták z KPMG s tím, že integrace se týká všech úrovní managementu, tj. strategického, taktického i operačního a předpokládá se využití jak "hard", tak "soft" kontrol.
Podnik, který se stává zodpovědným partnerem v oblasti udržitelného rozvoje pro všechny klíčové zájmové skupiny podnikatelského okolí, musí být schopen tuto odpovědnost deklarovat prostřednictvím každoročního standardizovaného reportingu. Mezi široce využívané nástroje, ktré pomáhají zviditelnit CSR, patří výroční zprávy nebo samostatné zprávy o udržitelném rozvoji.
Podnik, který se stává zodpovědným partnerem v oblasti udržitelného rozvoje pro všechny klíčové zájmové skupiny podnikatelského okolí, musí být schopen tuto odpovědnost deklarovat prostřednictvím každoročního standardizovaného reportingu. Mezi široce využívané nástroje, ktré pomáhají zviditelnit CSR, patří výroční zprávy nebo samostatné zprávy o udržitelném rozvoji.
Zdroj:EKONOM
Sdílet článek na sociálních sítích