zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Mitsubishi Concept-cX - ekologická studie 4x4

10.09.2007
Obecné
Mitsubishi Concept-cX - ekologická studie 4x4

Společnost Mitsubishi Motors Corporation (MMC) může stavět na více než 70 letech zkušeností s pohonem čtyř kol a v této privilegované pozici je schopná ocenit výhody, které tato technologie přináší zákazníkům, jak z hlediska aktivní bezpečnosti, tak schopností jízdy v terénu.

Kombinaci těchto dvou přístupů ztělesňuje Concept-cX, který je jakousi výkladní skříní pro novou rodinu ekologicky šetrných vznětových motorů Euro 5 s příznivými emisemi CO2. S ohledem na důležitost vznětových motorů v Evropě (v průměru 50 % prodaných kusů) se ukázalo jako nejefektivnější zvolit diesel s nízkými emisemi CO2. Toto řešení dostalo přednost před exkluzivnějšími technologiemi omezenými cenou, čistým objemem nebo mírou recyklovatelnosti.
Concept-cX je výrazný v designu a v dynamice, pyšní se výborným ekologickým chováním, které se odráží v nízké spotřebě paliva a emisí. Vůz pohání vznětový čtyřválec 1.8 DOHC nové generace se čtyřventilovou technikou o výkonu 100 kW při 4000/min a točivým momentem 280 N.m při 2000/min. Je vybaven turbodmychadlem s proměnnou geometrií, částicovým filtrem a oxidačním katalyzátorem DOC.
Motor je kombinován s technologií dvojité spojky automatizované manuální převodovky SST, která se vyznačuje úsporností i dynamickou jízdou. Mezi její charakteristiky patří vysoká efektivita přenosu výkonu a nízká spotřeba paliva, srovnatelná s konvenční manuální jednotkou, hladké a sportovní řazení převodových stupňů bez spojkového pedálu a rychlá reakce a plynulé řazení.
Mezi další klady konceptu můžeme zařadit ekologicky příznivé „zelené plasty“ (vlastní technologie firmy MMC), vyrobené z bambusu a jiných rostlinných bází, využívané pro materiály v interiéru vozu (podlahové rohože, obložení dveří, obložení zadních výklopných dveří a opěradla sedadel).
Concept-cX je kompaktních rozměrů – délka 410 cm, výška 155 cm a šířka 175 cm. S dlouhým rozvorem 252,5 cm a širokým rozchodem 151 cm/151 cm, s pneumatikami 225/45R19 nabízí dynamiku osobního vozu.
Je vybaven elektronicky řízeným pohonem čtyř kol AWC se čtyřmi jízdními režimy (2WD, 4WD Auto, 4WD Lock). Mezinápravový diferenciál používá elektronicky řízenou spojkou s regulací s kladnou zpětnou vazbou pro optimálního rozdělení točivého momentu na přední/zadní nápravu
Umístění mezi SUV a hatchbacky zdůrazňují konstrukční prvky, společné pro oba segmenty. Studie se přibližuje sportovnímu vozu, čímž odpovídá bohatému sportovnímu dědictví značky Mitsubishi.
Koncept je lakován ostrým a metalickým středně modrým odstínem, vyvolávající obraz křišťálově čistého jezera, zatímco jemné hliníkové prvky vytvářejí téměř průhledný kovový vzhled.
Kombinované analogové přístroje orientované na řidiče a komfortní sedadla s měkkým čalouněním vytvářejí moderní vnitřní prostor. Slabě vypolstrovaná, ale přesto organicky tvarovaná opěradla předních sedadel jsou spojena se středovou konzolou integrující v sobě volicí páku dvojité spojky převodovky SST a pohonu AWD , startér a některé z výstražných kontrolek.
Jen pro vysvětlení, ve dvojité spojce převodovky SST jsou liché (1., 3. a 5.) a sudé (2., 4. a 6.) převodové stupně na samostatných vstupních hřídelích, a každý z nich je připojen k samostatné spojce. Toto uspořádání umožňuje bleskurychlé, hladké a okamžité změny převodových stupňů, bez přerušení dodávky výkonu.
Díky použití spojek pro přenášení výkonu místo měniče točivého momentu má dvojitá spojka převodovky SST jednodušší konstrukci a snižuje ztráty při přenosu výkonu za účelem dosažení vyšší účinnosti převodovky, která vede k lepší spotřebě paliva.Dvojitá spojka SST umožňuje, aby řidič přepínal mezi třemi programy řazení.
Normální režim:
Pro normální jízdní situace, schéma normálního režimu používá řadicí body s nízkými otáčkami, aby bylo k dispozici nenápadné řazení pro maximální pohodlí s optimální spotřebou paliva.
Režim Sport:
Pro náročnější jízdu nebo když je potřebné brzdění motorem, schéma sportovního režimu používá vyšší řadicí body a poskytuje rychlejší řazení, aby byla k dispozici okamžitá reakce škrticí klapky.
Režim S-Sport:
Ve srovnání s režimem Sport udržuje schéma režimu S-Sport motor na vyšších otáčkách a umožňuje bleskurychlé řazení.
 
http://autokaleidoskop.cz
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
UŽITEČNÉSEMINÁŘE.CZ
14
11. 2017
14.11.2017 - Seminář, školení
Hradec Králové,
Hotel Tereziánský dvůr
UŽITEČNÉSEMINÁŘE.CZ
21
11. 2017
21.11.2017 - Seminář, školení
Praha,
Konferenční centrum CITY - Pankrác
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí