zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Cyklistická projížďka po Praze vyzněla jako kritika magistrátu

24.09.2007
Obecné
Cyklistická projížďka po Praze vyzněla jako kritika magistrátu

Na startu velké cyklojízdy na Staroměstském náměstí se podle pořadatelů z iniciativy Auto*mat sešlo kolem 2500 lidí na kolech. Trasa vedla i po magistrále na náměstí Jana Palacha. Cyklisti měli zajištěn hladký průjezd městem na zelenou.

Mezi jezdci na kolech byly i rodiny s dětmi a lidé z jiných měst. Na kopii bicyklu zvaného kostitřas jel mladý muž z Tanvaldu. "Měl jsem za to, že je to proti ježdění auty," řekl. Požadavky sdružení na masivnější výstavbu stezek a tras však také podpořil, ač prý po Praze jezdí na kole minimálně.

"Není to nátlaková akce. Nemáme nic proti automobilům," zdůrazňovali v projevech organizátoři. Chtějí však, aby se cyklistika stala v Praze plnohodnotným druhem dopravy. Stavba stezek a tras pro cyklisty přitom podle iniciativy téměř nepokračuje.

Doprava roste a město tento trend podporuje

"Automobilová doprava zahltila již v roce 2000 všechny ulice pražského centra a dále narůstá. Magistrát tento trend podporuje miliardovými investicemi do tunelů a dálnic, zatímco vytváření infrastruktury pro cyklistickou dopravu se prakticky zastavilo," uvedl Michal Křivohlávek z Auto*matu.

Podpořil ho i ministr životního prostředí Martin Bursík, podle něhož Praze chybí síť stezek, na nichž jsou cyklisté chráněni před automobily. V metropoli také neexistuje systém půjčoven kol, postěžoval si ministr.

Organizátoři vyzývali jezdce k ohleduplnosti, aby neomezovali automobily, a k tomu, aby měli na kolech povinnou výbavu, jako jsou osvětlení a odrazky. Řada cyklistů tak však kola vybavená neměla.

Někteří pozorovatelé se podivovali nad tím, že jízdy se zúčastnil i radní Petr Štěpánek, který má stezky a trasy na starosti, když akce vyzněla v podstatě jako kritika magistrátu.

Auto*mat žádá to, aby magistrát do roka zpracoval koncepci rozvoje cyklistické a pěší dopravy, aby jezdcům na kole umožnil obousměrný provoz v některých jednosměrných ulicích a budoval stezky při opravách všech současných a při výstavbě nových ulic. Ve prospěch cyklistů by se měly podle iniciativy upravit některé křižovatky a ve prospěch chodců intervaly semaforů na vybraných přechodech.

Zdroj: HN

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
19
8. 2017
19-26.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
LTD Polana
Ekologický institut Veronica
28
8. 2017
28.8-3.9.2017 - Ostatní akce
Centrum Veronica Hostětín, Hostětín 86
12
9. 2017
12-14.9.2017 - Veletrh, výstava
Birmingham
22
9. 2017
22-24.9.2017 - Seminář, školení
Ekodomov, V Podbabě 29B, Praha 6
26
9. 2017
26-28.9.2017 - Konference
Duisburg
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí