Škoda pro ekologii - řada Green Line
Zavedením speciálních verzí modelů Škoda s optimalizovanou spotřebou, které
budou pod označením Green Line tvořit samostatnou rodinu v modelové nabídce
automobilky Škoda Auto, byl uskutečněn důležitý příspěvek ke snížení zátěže
životního prostředí.
Zavedením speciálních verzí modelů Škoda s optimalizovanou spotřebou, které budou pod označením Green Line tvořit samostatnou rodinu v modelové nabídce automobilky Škoda Auto, byl uskutečněn důležitý příspěvek ke snížení zátěže životního prostředí.
Cílem dosavadního vývoje je v rámci modelové řady Fabia dosažení hodnoty nepřesahující 110 g/km emisí CO, a to bez výrazného omezení výběru mimořádných výbav. Ke snížení hmotnosti přispělo mj. odstranění rezervního kola (nahradila jej lepicí sada) a použití lehkých kol. Palivo i emise snižují naopak speciální pneumatiky se sníženým valivým odporem nebo také delší převody, jiné nastavení řídicí jednotky a aerodynamické úpravy karosérie. dále pomáhají šetřit palivo i životní prostředí. Obě verze jsou vybaveny úsporným vznětovým přeplňovaným tříválcem 1.4 TDI o výkonu 59 kW s filtrem pevných částic. Ke snížení hmotnosti přispělo mj. odstranění rezervního kola nebo použití lehkých kol. Fabia Green Line bude na našem trhu k dispozici na jaře příštího roku
Druhou novinkou je koncept FlexFuel, které nese rovněž označení Green Line a kde se jako palivo používá směs benzinu a etanolu. Takto lze do benzinu přimíchat až 85 procent paliva získaného z odpadové dřevní hmoty a jiných rostlinných zbytků. Automobil poháněný tímto palivem má téměř vyváženou bilanci CO2, neboť zplodiny vyprodukované spálením jsou téměř totožné s tím co rostlina pojmula při fotosyntéze během svého růstu. Modely Octavia FlexFuel určené pro provoz na etanol bude Škoda Auto od prosince dodávat do Švédska, kde je již značně rozvinutá infrastruktura čerpacích stranic s palivem E85. Octabia Combi FlexFuel je poháněna zážehovým motorem 1.6 MPI o výkonu 75 kW(102 k).
Fabia Green Line bude na našem trhu k dispozici na jaře příštího roku, zatímco s Octavií FlexFuel se zatím, vzhledem k absenci čerpacích stanic na E85 je v tuto chvíli bezpředmětné.
Jindřich Lasík
Druhou novinkou je koncept FlexFuel, které nese rovněž označení Green Line a kde se jako palivo používá směs benzinu a etanolu. Takto lze do benzinu přimíchat až 85 procent paliva získaného z odpadové dřevní hmoty a jiných rostlinných zbytků. Automobil poháněný tímto palivem má téměř vyváženou bilanci CO2, neboť zplodiny vyprodukované spálením jsou téměř totožné s tím co rostlina pojmula při fotosyntéze během svého růstu. Modely Octavia FlexFuel určené pro provoz na etanol bude Škoda Auto od prosince dodávat do Švédska, kde je již značně rozvinutá infrastruktura čerpacích stranic s palivem E85. Octabia Combi FlexFuel je poháněna zážehovým motorem 1.6 MPI o výkonu 75 kW(102 k).
Fabia Green Line bude na našem trhu k dispozici na jaře příštího roku, zatímco s Octavií FlexFuel se zatím, vzhledem k absenci čerpacích stanic na E85 je v tuto chvíli bezpředmětné.
Jindřich Lasík
Sdílet článek na sociálních sítích