zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Autům odzvonilo, Toyota má pojízdný skleník

28.10.2007
Obecné
Autům odzvonilo, Toyota má pojízdný skleník

Podle Toyoty už asi klasickým autům odzvonilo, její koncepty už připomínají všechno jiné, jen ne plechové miláčky, bez kterých už si nedokážeme svůj život představit. Na autosalon do Tokia si přichystala hromadu bláznivých přibližovadel.

První se jmenuje Hi-CT Concept. 3,3 metru dlouhé, 1,7 metru široké a 1,8 metru vysoké cosi, co připomíná plechovku od sardinek na kolečkách, pohání jedenapůllitrový benziňák a vypomáhá mu elektromotor.

Hybridní koncept Toyoty je možné dobíjet i ze zásuvky. Hi-CT ale umí odvézt kromě dvou cestujících i docela dost velký nákup. Variabilní tentokrát nejsou sedačky, ale místo pro náklad.

Buď budete mít jakýsi malý pick-up, nebo na jeho místo postavíte speciální batoh, jako měla předválečná auta. Zadní část zakrývají obří vrata, když prší, posadíte se pod ně na výklopnou lavičku.

Zelená uklidňuje
Konkurenční skupina designérů největší automobilky světa byla na exkurzi ve skleníku. Tak se jim tam zalíbilo, že jeden takový postavili na kola...

Auto jménem RiN je zelené nejen na pohled, ale i svým zaměřením. Sedačky jsou dělany tak, aby držely páteř cestujících v té nejsprávnější poloze, ventilace vzduch čistí, okysličuje a zvlhčuje a navrch dokáže RiN poznat, jakou máte náladu. Dělá to tak, že senzory změří řidičův tep a podle toho upraví barevnost interiéru.

3250 mm dlouhý, 1690 mm široký a 1650 mm vysoký RiN má totiž hlavně za úkol zlepšovat řidiči náladu, používá k tomu hlavně světlo a uklidňující barvy. Skla mají zelený uklidňující nádech.

V tiskové zprávě automobilky se píše: "Každý z řidičů je prostřednictvím vztahu se svým vozem povzbuzován k tomu, aby přehodnotil své priority, věnoval větší pozornost společnosti a přírodě a postupně dosáhl zdravějšího rytmu své duše i těla."

Dveře se odsouvají do strany, dole jsou proskleny, aby bylo vidět ubíhající silnici nebo pralesní pěšinu.

Povrchová úprava přístrojovky se prý inspirovala japonským cypříšem Yakusugi. Podlaha vypadá jako trávník a pedály mají tvar listů. Volant už také připomíná všechno jiné než oblíbené kolo. V obou případech řidič drží spíše jakásí řidítka mezigalaktického výsadkového speciálu.

Světla jsou konstruována tak, aby neoslňovala ostatní... Jak toho konstruktéři dosáhli, necháme na vaší fantazii.

S pomocí čeho se Toyota RiN pohybuje, automobilka neprozradila, pravděpodobně to ale bude elektřina.
Toyota Hi-CTToyota Hi-CTToyota Hi-CT



Toyota Hi-CTToyota Hi-CTToyota Hi-CT



Toyota Hi-CTToyota Hi-CTToyota Hi-CT



Toyota Hi-CTToyota Hi-CTToyota Hi-CT



Toyota RiNToyota RiNToyota RiN



Toyota RiNToyota RiNToyota RiN



Toyota RiNToyota RiNToyota RiN



Toyota RiNToyota RiNToyota RiN





Autoři:

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí