zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Protihluková stěna Starý Lískovec v Brně je hotova

18.10.2007
Hluk
Protihluková stěna Starý Lískovec v Brně je hotova
protihluková stěna Starý Lískovec. Akce se zúčastnili vedle zástupců zhotovitelských subjektů také ministr dopravy Aleš Řebíček, primátor města Brna Roman Onderka, ředitel Státního fondu dopravní infrastuktury Gustáv Slamečka, starosta Starého Lískovce Vladan Krásný a 1. místostarosta Květuše Doležalová.
Základní informace o stavbě:
Účelem výstavby protihlukové stěny byla ochrana městské části Starý Lískovec proti hluku z provozu na přilehlé dálnici D1. Jedná se zejména o panelovou zástavbu na ulicích Irkutské, Bosonožské, Krymské a Sevastopolské, o rodinné domy v blízkosti silnice do Ostopovic a základní školu na ulici Bosonožské. Stěna zajistí bezprostřední ochranu celkem 5 tisíc obyvatel a zlepší životní podmínky dalších 8 tisíc.
Protihluková stěna je umístěna po levé straně dálnice ve směru Praha - Brno a tvoří ji dvě samostatné části dlouhé 150 a 893 metrů. Výška stěny první části se pohybuje do 6 metrů, výška druhé dosahuje až 8 metrů. Jedná se tak o jednu z nejvyšších protihlukových stěn v České republice, konstrukčně provedenou tak, že je rychle a jednoduše demontovatelná. Tím je zajištěna možnost dalšího použití prvků v případě, že bude dálnice v tomto místě rozšířena o další jízdní pruh.
Protihluková stěna je vybavena v celé délce svodidly a šesti únikovými dveřmi se schodišti a jedním únikovým prostupem. „Stavba je založena převážně na vrtaných pilotách. Ve spodní části stěny jsou na soklový panel osazeny železobetonové panely. Jedním z důvodů volby železobetonu je jeho odolnost vůči vandalismu," vysvětlil manažer projektu Miroslav Kadlec ze společnosti Subterra.
Zadavatelem projektu bylo Ředitelství silnic a dálnic ČR; stavbu realizovalo sdružení společností Subterra a Doprastav Bratislava. Práce začaly v únoru 2006 a ukončeny byly 3 týdny před plánovaným 30. říjnem 2007. Náklady na realizaci stavby dosáhly 36 mil. Kč, převažujícím zdrojem financování byly veřejné rozpočty a státní fondy ČR.
 
Mgr. Jiří Šebela, vedoucí Tiskového střediska MMB
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí