zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Krátce - různé

05.11.2007
Obecné
Krátce - různé

Koalice 7 zemí EU, USA, 2 provincií Kanady, Nového Zélandu, Norska a Evropské komise oznámila vytvoření mezinárodního partnerství pro emise ICAP (International Carbon Action Partnership), jehož cílem je monitoring, sdílení a výměna zkušeností  a nejlepších postupů v oblasti omezování skleníkových emisí a systémů obchodování emisemi. ICAP je příspěvkem uvedených zemí k boji proti změně klimatu.

Evropská komise oznámila, že bylo dohodnuto se zeměmi Evropského hospodářského prostoru – Norskem, Islandem a Lichtenštejnskem – že jejich systém obchodování emisemi bude propojen se systémem EU (ETS). Díky tomu bude nový systém obchodování pokrývat celkem 30 zemí Evropy.

Evropská komise oznámila, že o 10% snížila množství povolenek CO2 garantovaných členským státům na období 2008-2012. Sedm členských zemí (Maďarsko, Lotyšsko, Litva, Malta, Polsko a Česká republika) podalo na Evropskou komisi žalobu, protože mají zato, že Komisí požadované dodržení stanovených emisních limitů velmi poškodí rozvoj jejich průmyslu. Jediné země, kterým byly národní alokační plány schváleny bez požadavků na škrty jsou Dánsko, Francie, Slovinsko a Velká Británie.

EU plánuje omezení reklamy na automobily podobně, jako tomu je u cigaret. V budoucnu by měla být nejméně jedna pětina reklamní plochy vyhrazena informacím o emisích CO2 a spotřebě auta. Vedle toho by mělo být zakázáno používat "zavádějící reklamní sdělení vztahující se k tématu životního prostředí" a měl by být zaveden systém klasifikace vlivu jednotlivých modelů aut na životní prostředí. Automobilky se však chystají k odporu a například mluvčí německého Sdružení výrobců automobilů Eckhard Rotter označil plány Evropské komise za "zásah do tržního hospodářství" s tím, že automobil není návykovou látkou, ale prostředkem individuální dopravy. Tento svaz proto pracuje na návrhu, který by "v následujících" měsících předložil Evropské komisi.

Ocenění za nejlepší veřejně prospěšnou reklamní kampaň "Žihadlo 2007" získala minulý týden v kategorii televizní spot společnost Greenpeace s agenturou Thamesdown (viz obr.), v kategorii rádiový spot Amnesty International, jejž realizovala agentura TBWA\Praha, a ve dvou kategoriích tištěná reklama a internetový projekt obecně prospěšná společnost Partners Czech, jež spolupracovala s produkční společností Punk Film a reklamní agenturou d.code. "Žihadlo" vyhlásily letos poprvé Informační centrum neziskových organizací (ICN) a internetový portál www.neziskovky.cz jako vůbec první samostatnou soutěž sociální reklamy. Do soutěže se přihlásilo celkem 27 neziskových organizací se zhruba 40 kampaněmi. "Veřejně prospěšné reklamy spolu doposud soutěžily pouze v rámci zavedených soutěží a ocenění navíc získávaly vždy jen reklamní agentury, které kampaně zpracovávaly," vysvětluje Marek Šedivý, ředitel ICN. "Soutěží pro kreativní agentury je celá řada a klienty praktic-ky nezajímají. Žihadlo je jiné, protože oceňuje práci celého týmu, klienta, agenturu a všechny, kteří se na kampani podílejí," uvedl člen poroty Jan Binar, výkonný ředitel reklamní agentury McCann-Erickson Prague. Tímto ročníkem zároveň tradice 30 dní pro neziskový sektor končí. "Kampaň jsme před deseti lety zahajovali s cílem zviditelnit neziskový sektor jako celek a upozornit veřejnost na jeho význam. Pozice neziskových organizací je dnes už jiná než v devadesátých letech a já věřím, že i my jsme k tomu touto aktivitou přispěli," říká Marek Šedivý.

Pro uvědomělé německé zákazníky shání módní řetězce H&M a C&A bio bavlnu. H&M letos objednalo už 11 tun ekologicky nezávadné suroviny. Obchod s bio bavlnou údajně běží tak dobře, že síť začne nabízet větší počty kusů zboží a další modely. Konkurence C&A si na podzimní období objednala 1,2 tuny bio bavlny z Indie a Turecka. Podle mluvčí firmy je to však jen začátek, do budoucna plánují nabídnout celou šíři produktů bio.

Volání ekologie jako vhodného marketingového tahu vyslyšel další rychloobrátkový produkt - prací prášek Ariel. V Německu rozjel Procter & Gamble pro Ariel kampaň k úspoře energie s názvem "Kalt-aktiv", tedy aktivní i za nízkých teplot. Tváří kampaně se stala německá herečka Ursula Karven, známá z kriminálního seriálu Místo činu, která vyzývá spotřebitele, aby snížili teplotu při praní prádla. Do kampaně jsou zahrnuty kromě PR i inzeráty v tisku, TV a rádiu, nechybí ani POS.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
ASIO, spol.s r.o.
28
7. 2017
28.7.2017 - Ostatní akce
od 09:30 do cca 11:00, na YouTube
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí