zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Solární taxi chce objet svět. Dorazilo na Bali

07.12.2007
Energie
Solární taxi chce objet svět. Dorazilo na Bali
Taxík Louise Palmera stojí stejně jako dvě ferrari a jezdí maximálně devadesátkou, mohl by se ale zapsat do historie jako první solární automobil, který vykoná cestu kolem světa. Zatím toto ekologické vozidlo dorazilo na indonéský ostrov Bali, aby zde u příležitosti probíhající konference OSN o změnách klimatu přispělo k boji za lepší životní prostředí naší planety.

"Toto je poprvé v historii, co se na cestu kolem světa vydalo auto, jež nepotřebuje ani kapku benzinu," řekl agentuře Reuters Palmer. "Auto jezdí výhradně na solární energii," dodal o svém modro-bílém tříkolovém automobilu, který táhne přívěs se šesti metry čtverečními solárních panelů.

Švýcarský učitel Palmer se vydal na cestu v červenci z Lucernu a od té doby na své pouti 17 zeměmi, zahrnujícími i Českou republiku, Rumunsko, Turecko, Sýrii či Indii, urazil 14 400 kilometrů. To je zhruba třetina celkové trasy, na níž ho ještě čeká Austrálie, část Latinské Ameriky, Spojené státy a severní Afrika.

Palmer předpokládá, že na cestě stráví zhruba rok. Vzdálenost, kterou po zemi urazí, je podle agentury Reuters větší než délka rovníku. Na některých úsecích trasy - například mezi Indií a Indonésií - ovšem Palmer spoléhá na naftou poháněné lodě. A má s sebou také benzinové vozidlo, které mu poskytuje podporu, například zajišťuje opravy.

Pětatřicetiletý Palmer má na střeše svého auta značku taxi, čímž naznačuje ochotu kohokoli zadarmo ve svém pomalém dvousedadlovém vozítku svézt. "V Maďarsku jsem nabral opilého stopaře, v Jordánsku se naopak se mnou projel princ Hasan," zavzpomínal Palmer. Jedním z Palmerových úkolů na Bali bude zajistit dopravu pro výkonného ředitele Programu OSN pro životní prostředí Achima Steinera z letiště.

"Chci lidi upozornit na to, že jsme svědky globálního oteplování, ale že také existují řešení," prohlásil Palmer, jehož automobil je jedním z nových způsobů omezení spotřeby fosilních paliv.

Pokud by se jeho vozidlo, které včetně přívěsu pro panely měří devět metrů a váží 700 kilogramů, vyrábělo sériově, mohlo by podle Palmera stát kolem 6000 eur.
Zdroj: HN

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí