zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

LPG pohon: vyplatí se? - 2. díl

18.12.2007
Doprava
Energie
LPG pohon: vyplatí se? - 2. díl
Co dělat, když vám nafta nevoní a nechcete platit horentní sumy za benzin? Řešení může být jednoduché, jedno z nich má název LPG.

Dostupné systémy pro přestavbu

A. karburátorová auta (např. Škoda 120, Škoda Favorit). Cena přestavby od cca 10 000 Kč, systémy schválené v ČR: BRC, Emmegas, Lovato, Lovtec, Marini, Tartarini.

  1. tlaková nádrž
  2. spalovací prostor
  3. výfukové potrubí
  4. filtr nasávaného vzduchu
  5. regulátor tlaku
  6. horkovodní okruh
  7. směšovač - mixér
  8. hadice LPG
  9. CU potrubí

Obr. Schéma č.1.jpg 

B. auta se vstřikováním benzínového paliva (např. Škoda Felicia 1,3 BMM, Škoda Felicia 1,3 MPi). Cena přestavby od cca 18 000 Kč, systémy schválené v ČR: BRC, Emmegas, Lovato, Lovtec, Tartarini.

  1. tlaková nádrž
  2. spalovací prostor
  3. katalyzátor
  4. filtr nasávaného potrubí
  5. regulátor tlaku
  6. horkovodní okruh
  7. směšovač - mixér
  8. hadice LPG
  9. CU potrubí
  10. benzínový vstřikovač
  11. lambda sonda
  12. benzínová řídící jednotkaí
  13. plynová řídící jednotka
  14. krokový motorek

Obr. Schéma č.2.jpg 

C. auta se vstřikováním plynného paliva - paralelní systém (auta bez systémů palubní diagnostiky EOBD a OBD II. tj do roku výroby 2001). Cena přestavby od cca 30 000 Kč, systémy schválené v ČR: AG Autogas systems, BRC, Landi Renzo, Lovato, Lovtec, Tartarini.

  1. tlaková nádrž
  2. spalovací prostor
  3. katalyzátor
  4. filtr nasávaného vzduchu
  5. regulátor tlaku
  6. horkovodní okruh
  7. hadice LPG
  8. vstřikovač LPG
  9. CU potrubí
  10. benzínový vstřikovač
  11. lambda sonda
  12. benzínová řídící jednotkaí
  13. plynová řídící jednotka

Obr. Schéma č.3.jpg

D. auta se vstřikováním plynného paliva - sériový systém (auta se systémy palubní diagnostiky EOBD a OBD II.) Cena přestavby od cca 30 000 Kč, systémy schválené v ČR: AG Autogas systems, KME, BRC, Landi Renzo, Lovato, Tartarini.

  • tlaková nádrž
  • spalovací prostor
  • katalyzátor
  • filtr nasávaného vzduchu
  • regulátor tlaku
  • horkovodní okruh
  • hadice LPG
  • vstřikovač LPG
  • CU potrubí
  • benzínový vstřikovač
  • lambda sonda
  • benzínová řídící jednotka
  • plynová řídící jednotka

Obr. Schéma č.4.jpg 

E. auta se vstřikováním kapalné fáze LPG

  1. tlaková nádrž
  2. spalovací prostor
  3. katalyzátor
  4. filtr nasávaného vzduchu
  5. regulátor tlaku
  6. tlakové potrubí, včetně zpětného
  7. tlakové potrubí, včetně zpětného
  8. čerpadlo v nádrži
  9. vstřikovač LPG
  10. benzínový vstřikovač
  11. lambda sonda
  12. benzínová řídící jednotka
  13. plynová řídící jednotka

Obr. Schéma č.5.jpg
Zdroj: www.lpg.cz 

Všechny systémy jsou spojeny s přepínačem pohonu, který je umístěn na palubní desce. Součástí je také informační dioda, která prozrazuje, kolik paliva ještě máte k dispozici v nádrži.

4.jpg 
Zdroj:  www.autoplyncentrum.cz

Nyní, když jsme si detailněji vysvětlili způsoby, jakými LPG systémy fungují, pojďme se podívat na přestavbu automobilu na pohon LPG.

Autor: Borcovan Jan

http://www.autorevue.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
UŽITEČNÉSEMINÁŘE.CZ
14
11. 2017
14.11.2017 - Seminář, školení
Hradec Králové,
Hotel Tereziánský dvůr
UŽITEČNÉSEMINÁŘE.CZ
21
11. 2017
21.11.2017 - Seminář, školení
Praha,
Konferenční centrum CITY - Pankrác
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí