SAS zahájily ekologické lety přes Atlantik
Společnost Scandinavian Airlines zahájila jako první letecká společnost v Evropě
zkušební "zelené" lety také přes Atlantik. Letadlo typu Airbus A330 přistálo v
pondělí 10. prosince ráno na letišti Arlanda ve Stockholmu, kam zamířilo z New
Yorku. Cílem zelených letů je optimalizovat dráhu letounu a snížit tak spotřebu
paliva a kysličníku uhličitého.
Společnost Scandinavian Airlines zahájila jako první letecká společnost v Evropě zkušební "zelené" lety také přes Atlantik. Letadlo typu Airbus A330 přistálo v pondělí 10. prosince ráno na letišti Arlanda ve Stockholmu, kam zamířilo z New Yorku. Cílem zelených letů je optimalizovat dráhu letounu a snížit tak spotřebu paliva a kysličníku uhličitého.
Společnost SAS se na CDA (Cintinuous Descent Approach) programu, který tyto snahy podporuje, podílí společně s letištěm Arlanda, výrobcem letadel Airbus a švédskou státní firmou LFV. Úspory pro Airbus A330 jsou při optimalizovaném letu odhadovány na 150 kilo paliva a 470 kilo kysličníku uhličitého.
"Je to velký krok pro letecký průmysl. Jsme rádi, že se SAS stala jednou ze společností, které udávají trend v přístupu k životnímu prostředí. Budeme v "zelených" letech pokračovat a i podporovat výzkum v této oblasti," řekl Lars Sandahl Sřrensen, výkonný ředitel společnosti SAS.
SAS bude pokračovat se zkušebními lety také na lince mezi Chicagem a Stockholmem. Optimalizace celého dopravního systému Scandinavian Airlines by mohla časem přinést odhadovanou úsporu 492 tun paliva a 1550 tun kysličníku uhličitého ročně.
Zdroj: Letectvi.cz, SAS
"Je to velký krok pro letecký průmysl. Jsme rádi, že se SAS stala jednou ze společností, které udávají trend v přístupu k životnímu prostředí. Budeme v "zelených" letech pokračovat a i podporovat výzkum v této oblasti," řekl Lars Sandahl Sřrensen, výkonný ředitel společnosti SAS.
SAS bude pokračovat se zkušebními lety také na lince mezi Chicagem a Stockholmem. Optimalizace celého dopravního systému Scandinavian Airlines by mohla časem přinést odhadovanou úsporu 492 tun paliva a 1550 tun kysličníku uhličitého ročně.
Zdroj: Letectvi.cz, SAS
Sdílet článek na sociálních sítích