Hotely mohou získat značku kvality
Po originálních domácích výrobcích, které vznikají na Šumavě, mohou nyní nově
při dodržení určitých pravidel získat marketingovou značku Šumava - originální
produkt také šumavské hospody, kempy, hotely či penziony.
Po originálních domácích výrobcích, které vznikají na Šumavě, mohou nyní nově při dodržení určitých pravidel získat marketingovou značku Šumava - originální produkt také šumavské hospody, kempy, hotely či penziony.
Značka zaručuje kvalitu služeb i to, že zařízení je svým provozem šetrné k životnímu prostředí. "Provozovatelé služeb, které tyto podmínky splňují, mohou o značku žádat od začátku roku," řekla Iva Dyková z Regionálního environmentálního centra ČR.
"Značka hostům garantuje kromě kvality a ekologické šetrnosti zejména to, že zařízení poskytuje vždy něco navíc," řekla Iva Dyková. Turisté by zde měli najít například aktuální informace o regionu, místní gastronomické speciality, tradiční šumavský vzhled budovy nebo doplňkové aktivity, jako jsou třeba výlety s výkladem, vyjížďky na koních a podobně.
"Například veřejné restaurační zařízení by mělo mít na jídelníčku minimálně tři starošumavská jídla, ubytovací zařízení s polopenzí by mělo hostům nabídnout starošumavské jídlo alespoň jeden den v týdnu," doplnila Kateřina Vlášková z Regionální rozvojové agentury Šumava. Nositelé značky by měli být šetrní k životnímu prostředí, měli by například používat úsporné žárovky nebo třídit odpad.
Regionální značky, které garantují původ výrobků, originalitu a vazbu na konkrétní území, jsou mimo jiné v Krkonoších a Beskydech. Značka pro ubytovací a stravovací zařízení se poprvé zkouší na Šumavě, zájem o ni mají předběžně i jiné oblasti. Pokud se vše podaří a přihlášení provozovatelé uspějí před certifikační komisí, první penziony, hotely, kempy či hospody s touto značkou by na Šumavě mohly být už na Velikonoce, doufá Kateřina Vlášková.
"Myslím, že značka pomůže turistům lépe se zorientovat v nabídce ubytování a stravování na Šumavě. Odliší podnikatele, kteří se snaží v chráněném území hospodařit udržitelným způsobem," míní Milan Poláček, který tam podniká v cestovním ruchu řadu let.
Značka zaručuje kvalitu služeb i to, že zařízení je svým provozem šetrné k životnímu prostředí. "Provozovatelé služeb, které tyto podmínky splňují, mohou o značku žádat od začátku roku," řekla Iva Dyková z Regionálního environmentálního centra ČR.
"Značka hostům garantuje kromě kvality a ekologické šetrnosti zejména to, že zařízení poskytuje vždy něco navíc," řekla Iva Dyková. Turisté by zde měli najít například aktuální informace o regionu, místní gastronomické speciality, tradiční šumavský vzhled budovy nebo doplňkové aktivity, jako jsou třeba výlety s výkladem, vyjížďky na koních a podobně.
"Například veřejné restaurační zařízení by mělo mít na jídelníčku minimálně tři starošumavská jídla, ubytovací zařízení s polopenzí by mělo hostům nabídnout starošumavské jídlo alespoň jeden den v týdnu," doplnila Kateřina Vlášková z Regionální rozvojové agentury Šumava. Nositelé značky by měli být šetrní k životnímu prostředí, měli by například používat úsporné žárovky nebo třídit odpad.
Regionální značky, které garantují původ výrobků, originalitu a vazbu na konkrétní území, jsou mimo jiné v Krkonoších a Beskydech. Značka pro ubytovací a stravovací zařízení se poprvé zkouší na Šumavě, zájem o ni mají předběžně i jiné oblasti. Pokud se vše podaří a přihlášení provozovatelé uspějí před certifikační komisí, první penziony, hotely, kempy či hospody s touto značkou by na Šumavě mohly být už na Velikonoce, doufá Kateřina Vlášková.
"Myslím, že značka pomůže turistům lépe se zorientovat v nabídce ubytování a stravování na Šumavě. Odliší podnikatele, kteří se snaží v chráněném území hospodařit udržitelným způsobem," míní Milan Poláček, který tam podniká v cestovním ruchu řadu let.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích