Nejžádanější alternativou je etanol
Rostoucí ceny ropy a stoupající obavy z globálního oteplování nutí vlády
jednotlivých zemí vážně se zabývat alternativními zdroji energie. Nejžádanější
je při tom stále etanol, který lze vyrábět biologickou cestou. Světové metropole
mohou najít inspiraci ve Stockholmu, kde jezdí více než 400 městských autobusů
poháněných etanolem.
Rostoucí ceny ropy a stoupající obavy z globálního oteplování nutí vlády jednotlivých zemí vážně se zabývat alternativními zdroji energie. Nejžádanější je při tom stále etanol, který lze vyrábět biologickou cestou. Světové metropole mohou najít inspiraci ve Stockholmu, kde jezdí více než 400 městských autobusů poháněných etanolem.
Stockholmská městská veřejná doprava (SL) provozuje největší vozový park autobusů poháněných etanolem na světě; všech 400 dodala Scania, nejnověji 10 s třetí generací etanolových motorů Scania. Automobilka v tom má již přes 20 let zkušeností. Etanol se kromě minimálních dopadů na životní prostředí vyznačuje také poměrně snadnou výrobou. Dvě třetiny etanolu pro SL se vyrábějí z tekutého odpadního produktu z blízké celulózky, zbytek se dováží a vyrábí z brazilské cukrové třtiny nebo ze zbytků vinné révy z vinohradů v jižní Evropě.
Loni na jaře představila Scania hybridní etanolový autobus, který dokáže snížit emise CO2 až o 90 % a ušetřit až 25 % paliva. Do městského provozu ve Stockholmu jich bude v letech 2008 a 2009 uvedeno 12.
Stockholmská městská veřejná doprava (SL) provozuje největší vozový park autobusů poháněných etanolem na světě; všech 400 dodala Scania, nejnověji 10 s třetí generací etanolových motorů Scania. Automobilka v tom má již přes 20 let zkušeností. Etanol se kromě minimálních dopadů na životní prostředí vyznačuje také poměrně snadnou výrobou. Dvě třetiny etanolu pro SL se vyrábějí z tekutého odpadního produktu z blízké celulózky, zbytek se dováží a vyrábí z brazilské cukrové třtiny nebo ze zbytků vinné révy z vinohradů v jižní Evropě.
Loni na jaře představila Scania hybridní etanolový autobus, který dokáže snížit emise CO2 až o 90 % a ušetřit až 25 % paliva. Do městského provozu ve Stockholmu jich bude v letech 2008 a 2009 uvedeno 12.
Zdroj:Logistika
Sdílet článek na sociálních sítích