zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

I rychlé občerstvení může být zdravé

31.01.2008
Zemědělství
I rychlé občerstvení může být zdravé
"Bio kult" je trend, o kterém po loňském boomu přestávají v Česku pochybovat i ti největší pochybovači

Bio-cafes je koncept, který deklaruje, že spojuje zdánlivě nespojitelné: rychlé občerstvení a zdravý životní styl. Klára Křivská popisuje, na jakých základech tento koncept funguje.

Zdravé občerstvení, moderní interiér a kvalitní služby - takové jsou základní rysy řetězce Bio-cafes. V současné době provozuje řetězec 6 restaurací, nabízejících občerstvení z bio surovin.

Naším cílem je nabízet rychlé, ale přesto zdravé a kvalitní občerstvení za velmi příznivé ceny, například ve srovnání s velkými fast food řetězci. Nabídka zahrnuje výběr čerstvých ovocných a zeleninových džusů, salátů i sendvičů, čerstvé polévky, různé druhy káv a kávových specialit, mléčných koktejlů, dezertů a v neposlední řadě bio vína a bio pivo.

Jaká je cílovka?

Naší snahou není uspokojit pouze malé procento lidí, kteří jsou pravidelnými konzumenty biopotravin, ale zaměřit se na širokou populaci, která s biopotravinami a jinými výrobky v bio kvalitě nemá žádnou zkušenost. Nejvýznamnější cílovou skupinu tvoří ženy od 25 do 40 let a neméně důležitou skupinou jsou děti. Dětským zákazníkům je přizpůsoben celý Bio-cafes koncept nejen vybavením interiéru (v každé restauraci je dětský koutek), ale i speciálním dětským menu. Všechny restaurace jsou nekuřácké.

Nedílnou součástí poskytovaných služeb je catering, který jsme schopni připravit v Bio-cafes i v prostorách zvolených klientem. Jednotlivé provozovny jsou využívány k pořádání tiskových konferencí, firemních prezentací, školení nebo párty. Cílovou skupinu zde tvoří významné společnosti, ambasády a subjekty veřejné správy.

Wi-Fi připojení je důležitou součástí poskytovaných služeb, která umožňuje konání obchodních jednání či schůzek.

Druhou významnou skupinu cateringových akcí tvoří pořádání dětských párty, které připravujeme dle přání malých i velkých zákazníků nejen z hlediska cateringu, ale i z hlediska programu a veškeré slavností výzdoby.

Malá bio informovanost

Nedůvěra českých lidí v biopotraviny je umocněna velmi nízkým povědomím o výhodách bio kvality. Přestože zde existuje několik nevládních organizací zabývajících se propagací biopotravin, komunikace významných firem nabízejících bioprodukty je zatím pouze v začátku. Stále se setkáváme s názorem, že bio je něco zdravého, vegetariánského, dietního, tedy "něco nedobrého". Přitom v bio kvalitě je možné koupit šunku, uherák, maso, sýry, pečivo, zeleninu, ovoce, a dokonce i víno a pivo.

Přestože naše stálá nabídka je rozsáhlá, snažíme se ji stále obohacovat a upravovat dle zpětné vazby zákazníků. Pro zatraktivnění nabídky a větší možnost výběru na každý měsíc připravujeme a komunikujeme nově vytvořené produkty.

Většinu surovin pro výrobu produktů odebíráme od českých dodavatelů. Bohužel však v některých případech není tuzemský dodavatel schopný zaručit požadovanou stálost kvality a potřebné množství a existují i suroviny či produkty, které se ještě na českém trhu nevyskytují vůbec nebo jejich kvalita či cena není srovnatelná.

Dbáme také na estetickou stránku, tak aby i naše produkty a obaly byly v souladu s designem restaurací.

Lokalita určuje zákazníky i marketing

Každá z našich restaurací vzhledem ke své lokalitě vyžaduje rozdílný způsob komunikace. Prvně otevřenou Bio-cafes restaurací byla provozovna v Praze 2, která si již našla svoji stálou klientelu, zejména z rezidentů Prahy 2, z velké části tvořenou "Expaty", žijícími a pracujícími v Praze, dále také spolupracujeme s rezidencemi a hotely v okolí.

Provozovna v Praze 5 získává své klienty zejména z okolních kancelářských a obchodních budov. Spolupracujeme také s apartmány a penzióny v okolí, pro jejichž klienty připravujeme snídaně. Přestože je restaurace Pasáž Broadway umístěna přímo v centru, i zde kromě turistů tvoří velkou část klientely zaměstnanci z okolních bank, kanceláří a obchodů. V obchodním centru Šestka spolupracujeme s marketingovým oddělením a partnersky se podílíme na eventech organizovaných centrem. Bio-cafes, které bylo v prosinci nově otevřeno na Klárově, je prozatím navštěvováno nejvíce turisty.

Podpora propagace biopotravin

Bio-cafes se aktivně zapojuje do celostátní akce na podporu biopotravin a ekologického zemědělství - "Měsíc biopotravin". Důležitým eventem v oblasti biopotravin je největší veletrh v ČR Biostyl. Bio-cafes se ho účastní nejen jako vystavovatel, ale také v jeho doprovodném programu a zajištěním cateringu.

Jako vystavovatelé se také podílíme na menších akcích, jako jsou Biodožínky či Biojarmarky.

Naším projektem na podporu bio segmentu je reklamní kampaň Bio-cafes "Žijte bio - jezte bio", na které s námi spolupracuje několik dalších organizací a jednotlivců. Základem jsou emotivní fotografie těhotných VIP maminek, nafocené fotografem Rossanem B. Maniscalchim. Dále velmi úzce spolupracujeme s mateřskými a základními školami v Praze v rámci projektu "Biopotraviny dětem". Pro stálé zákazníky máme připraveny různé věrností programy.

Naším záměrem je v blízké době, ještě před zahájením franchisingu do evropských zemí, rozšířit koncept Bio-cafes nejprve na Slovensko a následná expanze do jiných měst České republiky, která se již intenzivně připravuje.

Klára Křivská pracuje jako manažerka komunikace společnosti Bio-cafes.


Pastva i pro oči?

Koncept designu interiéru Bio-cafes byl inspirován přírodou a jejími barvami, jako jsou zelená, žlutá, oranžová, hnědá a přírodní dřevo. Hlavní dominantou restaurací je bar v bílé barvě s nádechem oranžové, stejně tak, jako je tomu u ostatního nábytku (barové pulty, stoly). V kavárnách najdou zákazníci pohodlný sedací nábytek v oranžové, zelené a hnědé barvě. Celý interiér restaurace je vyzdoben fotografiemi fotografa Rossana B. Maniscalchiho. Atmosféru dotvářejí tóny speciálně vybrané etnické hudby a několik LCD televizorů, na kterých je možné sledovat filmy o přírodě a jiné zajímavé dokumenty.

Zdroj: HN

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
ASIO, spol.s r.o.
28
7. 2017
28.7.2017 - Ostatní akce
od 09:30 do cca 11:00, na YouTube
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí