zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

V Sasku připravují nový trabant

02.02.2008
Obecné
V Sasku připravují nový trabant
Dlouho ohlašovaný plán na vzkříšení legendárního východoněmeckého vozítka Trabant získává hmatatelné kontury.

Do původního projektu bavorské modelářské firmy Herpa se zapojila východoněmecká konstruktérská firma IndiKar, která už připravuje výrobu prvního prototypu.

Ten má být v roce 2009 představen na frankfurtském automobilovém veletrhu. Uvedl to jednatel firmy Ronald Gerschewski. Dalším krokem má být rozjetí sériové výroby.

Firma IndiKar prý chce vyrábět úsporný a zároveň pokrokový automobil.

Herpa iniciativu "nový Trabi" odstartovala už loni, ale ještě neměla pro realizaci svého projektu vhodného partnera. Dalším úskalím projektu byla příliš vysoká předpokládaná cena modernizovaného trabanta. Měl stát v přepočtu přes milion korun.

IndiKar však nyní tvrdí, že dokáže vyrobit levný pětidvéřový vůz, jenž by se prodával za 10 000 eur (téměř 260 000 korun). Bude však prý záviset na tom, kolik kusů se vyprodukuje.

Zatímco původní trabanty měly dvoutaktní motor, vůz pracovně nazývaný New Trabi bude mít moderní pohon s efektivním spalováním a bude šetrný vůči životnímu prostředí.

"Bude jednoduchý, cenově příznivý a samozřejmě bude vyhovovat současným bezpečnostním a ekologickým standardům," tvrdí Gerschewski.

"Vývoj bude odrážet přání a očekávání mnoha nadšených příznivců legendárního automobilu," řekl manažer společnosti Herpa Klaus Schindler, jenž celý projekt inicioval.

Bavorská firma na loňském frankfurtském veletrhu a prostřednictvím internetu oslovila 14 000 lidí, z nichž údajně 93 procent projekt podpořilo. Lidé se rovněž vyslovili pro to, aby automobil stál zhruba 10 000 eur.

Legendární trabanty se vyráběly v saské fabrice VEB Sachsenring Automobilwerke ve Zwickau od listopadu 1957 do jara 1991. Firma IndiKar přitom sídlí jen zhruba šest kilometrů jižně od Zwickau, v obci Wilkau-Hasslau.

Čtyřkolky vyznačující se nekvalitním spalováním paliva, zvukem "rozzuřeného vysavače" a slabým výkonem motoru se mezitím staly na německých silnicích raritou a zároveň symbolem fenoménu "ostalgie", tedy nostalgie a stesku po komunistické Německé demokratické republice.
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
7
8. 2017
7-11.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Zahrada lesní MŠ Šárynka, Praha 6
14
8. 2017
14-18.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Zahrada lesní MŠ Šárynka, Praha 6
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí