zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Krátce - různé

29.02.2008
Obecné
Krátce - různé

Rozmíšky mezi zelenými se už přenesly i do vnitrostranických orgánů. Dramatický průběh mělo sobotní jednání dopravní sekce, kterou vede Petr Šlegr. Na jednání se překvapivě se dostavila předsedkyně poslaneckého klubu SZ Kateřina Jacques a spolu s Bursíkem se podle informací Novinek do šéfa sekce pustili. „Jacques mu například začala vytýkat, že jako náměstek jezdí ministerským autem a nechává si od řidiče otvírat dveře a dávat tašku do kufru,“ řekl Novinkám jeden z účastníků sobotní hádanice, který si nepřál být jmenován. Jednání sekce přitom trvalo neuvěřitelných osm hodin.

V areálu bývalého vepřína v Nalžovicích na Příbramsku včera začala likvidace 200 tun nebezpečných jedů. Opuštěná nelegální skládka, o níž se hovořilo jako o časované bombě, trápil obyvatele obce od prosince 2006, kdy byly chemikálie náhodou objeveny.

Na veletrhu CES 2008 společnost HP předložila závazek, že do roku 2010 sníží energetickou náročnost u svých řad desktopů a notebooků o 25 %. HP se již dlouho zaměřuje na vývoj produktů, které jsou ohleduplné k životnímu prostředí, a jako první výrobce počítačů zaregistroval loni EPEAT Gold produkt. Systém EPEAT pomáhá spotřebitelům ohodnotit, porovnávat a vybírat stolní počítače, notebooky a monitory podle vlastností šetrných k životnímu prostředí; hodnotí a zařazuje elektronické produkty z hlediska enviromentálních vlastností do tří kategorií: bronzové, stříbrné a zlaté.

Francouzská strojírenská společnost Alstom představila v minulých dnech novou generaci vysokorychlostních vlaků, které mají být následovníkem vlaků TGV. Alstom doufá, že nové vlaky posílí jeho pozici na trhu s železničními dopravními prostředky a pomohou mu udržet si náskok před konkurenčními společnostmi Siemens a Bombardier. Prototyp nazvaný AGV bude mít komerční rychlost 360 km/h. Dosavadní modely měly rychlost o 40 km nižší. První vlaky AGV by měla získat soukromá italská železniční společnost Nuovo Trasporto Viaggiatori, která si objednala 25 vlaků za 650 mil. eur. Vysokorychlostní železnice se snaží přebrat zákazníky nízkonákladovým leteckým společnostem. Železnice hlavně upozorňují na menší zpoždění než u letadel a na ekologii. Elektrický vlak vypouští méně skleníkových plynů než letadla.

 

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
UŽITEČNÉSEMINÁŘE.CZ
21
11. 2017
21.11.2017 - Seminář, školení
Praha,
Konferenční centrum CITY - Pankrác
21
11. 2017
21.11.2017 - Seminář, školení
Jihlava
22
11. 2017
22.11.2017 - Seminář, školení
Ostrava
UŽITEČNÉSEMINÁŘE.CZ
28
11. 2017
28.11.2017 - Seminář, školení
Praha,
Konferenční centrum CITY - Pankrác
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí