Ženeva nabízí ohňostroj vizí aut
Elegance a ekologie, tato dvě "E" jsou vůdčím motivem letošního 78. ročníku
ženevského autosalonu. Ten začíná dnes prvním novinářským dnem. Ve světových a
evropských premiérách se zde představuje 94 nových vozů. Sedmnáct z nich
pohánějí alternativní ekologické motory.
Elegance a ekologie, tato dvě "E" jsou vůdčím motivem letošního 78. ročníku ženevského autosalonu. Ten začíná dnes prvním novinářským dnem. Ve světových a evropských premiérách se zde představuje 94 nových vozů. Sedmnáct z nich pohánějí alternativní ekologické motory.
Šetrnější, ale i dražší
"Stále více automobilek si uvědomuje svou odpovědnost a vyvíjí motory s nižší spotřebou či alternativní pohony. Ale prodraží se to. Pokud máme podle usnesení Kongresu do roku 2020 zvýšit výkonnost motorů o 40 procent a tím snížit spotřebu na průměrných 6,7 litrů benzinu na sto kilometrů, budeme muset auta zdražit o pětinu, v průměru o šest tisíc dolarů," uvedl Bob Lutz, místopředseda správní rady General Motors.
Ekologické pohony už nejsou jen doménou japonských značek, ale nabízejí je i Američané a Evropané. V Ženevě se tak s pohonem na zemní plyn představí například vůz Mercedes Benz B 170 NGT, americké SUV Chevrolet Captiva nebo limuzína střední třídy Ford Mondeo.
Svou řadou GreenLine se k ekologii hlásí i česká Škoda Auto, která v Ženevě kromě vozů Fabia GreenLine a Octavia MultiFuel představí i nový model Superb GreenLine s motorem 1,9 TDI s výkonem 77 kW a s emisemi oxidu uhličitého ve výši 136 gramů na kilometr, což se blíží hranici požadované Evropskou komisí od roku 2012, která je 130 gramů na kilometr.Ekologicky se profilují i dvě ze tří značek, které se v Ženevě objevují vůbec poprvé.
Čínská automobilka BYD, jejíž název je zkratkou sloganu Build Your Dream (Buduj svůj sen) představí ve Švýcarsku celou svou výrobní řadu.
Nováčci z Číny a Norska
Od miniauta BYD F1, které jako by z oka vypadlo kolínskému minivozu Toyota Aygo a jež si Číňané cení v přepočtu na 57 tisíc Kč, až po BYD F7, kopírující luxusní "bavoráky". Čínské vozy mají kromě benzinových i hybridní elektrické pohony, a to dokonce typu "plug-in", tedy nabíjené ze síťové zásuvky.
"Zeleným" vozem se představuje i zatím neznámý norský výrobce Think Global, který do Ženevy přivezl elektricky poháněné městské vozidlo.
Třetí novou značkou je japonská Infinity, luxusní sestra Nissanu - podobně jako Toyota má svůj Lexus. Vozy Infinity se dosud prodávaly pouze v Americe a v Asii, po Ženevě zamíří i do Evropy včetně Česka.
Infiniti bude v Evropě prodávat sedan G se šestiválcovým motorem, kupé G a crossover EX coupe.
Na podzim by měla nabídku doplnit druhá generace terénního vozu pro volný čas FX, jehož předchůdci jezdí díky šedým dovozům i na českých silnicích.
V eleganci spolu soupeří desítky vystavených modelů. Zajímavý je sportovní Nissan GT-R s výkonem 480 koňských sil, studie šestimístného víceúčelového vozu Hyundai HED-5 i-mode nebo kupé Volkswagen Scirocco. Nechybí ani "senzace" z Dillí, čtyřmístné vozítko Tata Nano, nejlevnější auto na světě za 46 tisíc korun.
Šetrnější, ale i dražší
"Stále více automobilek si uvědomuje svou odpovědnost a vyvíjí motory s nižší spotřebou či alternativní pohony. Ale prodraží se to. Pokud máme podle usnesení Kongresu do roku 2020 zvýšit výkonnost motorů o 40 procent a tím snížit spotřebu na průměrných 6,7 litrů benzinu na sto kilometrů, budeme muset auta zdražit o pětinu, v průměru o šest tisíc dolarů," uvedl Bob Lutz, místopředseda správní rady General Motors.
Ekologické pohony už nejsou jen doménou japonských značek, ale nabízejí je i Američané a Evropané. V Ženevě se tak s pohonem na zemní plyn představí například vůz Mercedes Benz B 170 NGT, americké SUV Chevrolet Captiva nebo limuzína střední třídy Ford Mondeo.
Svou řadou GreenLine se k ekologii hlásí i česká Škoda Auto, která v Ženevě kromě vozů Fabia GreenLine a Octavia MultiFuel představí i nový model Superb GreenLine s motorem 1,9 TDI s výkonem 77 kW a s emisemi oxidu uhličitého ve výši 136 gramů na kilometr, což se blíží hranici požadované Evropskou komisí od roku 2012, která je 130 gramů na kilometr.Ekologicky se profilují i dvě ze tří značek, které se v Ženevě objevují vůbec poprvé.
Čínská automobilka BYD, jejíž název je zkratkou sloganu Build Your Dream (Buduj svůj sen) představí ve Švýcarsku celou svou výrobní řadu.
Nováčci z Číny a Norska
Od miniauta BYD F1, které jako by z oka vypadlo kolínskému minivozu Toyota Aygo a jež si Číňané cení v přepočtu na 57 tisíc Kč, až po BYD F7, kopírující luxusní "bavoráky". Čínské vozy mají kromě benzinových i hybridní elektrické pohony, a to dokonce typu "plug-in", tedy nabíjené ze síťové zásuvky.
"Zeleným" vozem se představuje i zatím neznámý norský výrobce Think Global, který do Ženevy přivezl elektricky poháněné městské vozidlo.
Třetí novou značkou je japonská Infinity, luxusní sestra Nissanu - podobně jako Toyota má svůj Lexus. Vozy Infinity se dosud prodávaly pouze v Americe a v Asii, po Ženevě zamíří i do Evropy včetně Česka.
Infiniti bude v Evropě prodávat sedan G se šestiválcovým motorem, kupé G a crossover EX coupe.
Na podzim by měla nabídku doplnit druhá generace terénního vozu pro volný čas FX, jehož předchůdci jezdí díky šedým dovozům i na českých silnicích.
V eleganci spolu soupeří desítky vystavených modelů. Zajímavý je sportovní Nissan GT-R s výkonem 480 koňských sil, studie šestimístného víceúčelového vozu Hyundai HED-5 i-mode nebo kupé Volkswagen Scirocco. Nechybí ani "senzace" z Dillí, čtyřmístné vozítko Tata Nano, nejlevnější auto na světě za 46 tisíc korun.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích