Čtvrtek, 18. dubna 2024

Hluk leteckých motorů opět trápí obyvatele Prahy

Hluk leteckých motorů opět trápí obyvatele Prahy

Obyvatelé některých částí Prahy si po středě musí znovu zvykat na zvýšený hluk leteckých motorů. Na vině je pravidelná jarní údržba a rekonstrukce hlavní přistávací dráhy. Až do 21. dubna tak budou veškerá dopravní letadla sedat na vedlejší ranvej 13/31, odkud vzlétají a přistávají letadla směrem na Řepy a Dobrovíz. Ta se jinak užívá jen v případě mimořádných okolností.

Informace o výluce přinesly jak oficiální webové stránky radnice Prahy 6, tak ruzyňského letiště. To tvrdí, že oprava je nutná, ale s ohledem na protesty obyvatel přilehlých vesnic a šestého městského obvodu zastaví po celou dobu oprav veškerý letecký provoz na Ruzyni mezi půlnocí a pátou hodinou ranní.

Na letišti zavřeli hlavní přistávací ranvej, v noci se nebude létat

„Přistání budou mimo tuto dobu, kdy se přeruší letový provoz i na vedlejší dráze, probíhat převážně ve směru od Prahy, vzlety ve směru na Kladno,“ uvedla mluvčí ruzyňského letiště Eva Krejčí.

Výjimku budou podle ní tvořit pouze lety v nouzi a pro záchranu lidského života nebo ty, které se uskuteční nejpozději do jedné hodiny v noci.

Cestující se ale podle ředitele rozvoje a provozu ruzyňského letiště Petra Hlouška nemusí bát, že o své lety přijdou nebo že budou při plánování cest v dubnu touto skutečností na poslední chvíli nějak zaskočeni.

Provoz ohrožen není

„Správa letiště se na tuto situaci a požadavek představitelů okolních obcí a Prahy 6 připravila už loni při tvorbě letového řádu. V termínu, kdy bude hlavní dráha uzavřena, proto není naplánován jediný let. Jestliže se let plánovaný před půlnocí zpozdí tak, že nestačí odletět nebo přiletět do 1.00 hodin, posune se až na ráno po páté hodině,“ řekl Hloušek.

Podle mluvčí letiště Evy Krejčí trvají opravy jen po nezbytně krátkou dobu, která je nutná pro dokončení údržby.

Největší hluk bude v Kladně, Řepích, Modřanech, na Dědině, Bílé hoře

Bývalý šéfinstruktor pilotů na ruzyňském sídlišti Rudolf Fiam Právu řekl, že zvýšený hluk při startu pocítí lidé až v Kladně, při přistání pak budou trpět hlavně obyvatelé Modřan, Bílé Hory, Řep a Dědiny.

„Kvůli hlukovým normám piloti sice musí při startu co nejdříve zavřít klapky a kola a stoupat s ohledem na lidi dole mírně, ale hluk se úplně vynulovat nedá. Při přistání bude nejvíce zatížena Bílá Hora, kvůli své vyvýšené poloze,“ řekl Právu exkluzivně Fiam, podle kterého piloti po startu dávají přednost trase vyhýbající se velkým městům.

http://www.novinky.cz/

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů