zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Větší poptávka, větší výroba

17.04.2008
Obecné
Větší poptávka, větší výroba

Názor Viléma Frčka

V březnu začala celostátní kampaň na propagaci biopotravin a ekologického zemědělství. Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) a EU do ní investují 28 milionů korun. Cílem projektu garantovaného Ministerstvem zemědělství je podpořit poptávku po biopotravinách a vyvolat zvýšený zájem i ze strany ekozemědělců.

Produkty ekologického zemědělství dosahují značných úspěchů zejména u městských obyvatel, ale jejich podíl na trhu je i nadále omezený.

Znalosti spotřebitelů a jiných zúčastněných stran o způsobu ekologické produkce se sice zlepšují, ale jsou stále ještě nedostačující. Spousta lidí si neustále myslí, že biopotraviny jsou pouze jakási vegetariánská strava, která se skládá ze zrní a klíčků.

V obchodech si ale lze koupit v bio kvalitě například salámy, víno, maso, koření nebo třeba i slivovici. Považujeme tedy informační a propagační kampaň za klíčový faktor pro vývoj poptávky po produktech z ekologického zemědělství.

Chceme rozšířit znalosti spotřebitelů o značení biopotravin, včetně loga společenství používaného pro produkty ekologického zemědělství. Je důležité, aby se kampaň nezaměřovala pouze na jeden produkt nebo několik málo vybraných produktů, ale naopak na skupiny produktů a ekologický způsob produkce.

Cílem kampaně je poskytování úplných informací a zlepšení veřejného povědomí o výhodách ekologického zemědělství, zejména pokud jde o ochranu životního prostředí, dobré životní podmínky zvířat, zachování přírodního prostředí a rozvoj venkovských regionů.

Většina biopotravin, až 60 %, se nyní dováží ze zahraničí. Jejich spotřeba v České republice sice stoupá, ale z větší části jsou to importované potraviny, u nás chybí zpracovatelský článek.

Větší poptávka by měla stimulovat i větší výrobu a tím i nabídku domácích biopotravin. To by mělo mít za následek zvýšení produkce v České republice, snížení počtu dovážených potravin, a tedy i snížení koncové ceny biopotravin.

AUTOR: Vlém Frček

je vedoucím oddělení vnější komunikace SZIF

Zdroj: HN

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
19
8. 2017
19-26.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
LTD Polana
21
8. 2017
21-25.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Zahrada lesní MŠ Šárynka, Praha 6
MŽP ČR
22
8. 2017
22.8.2017 - Seminář, školení
Praha
SW CASEC
22
8. 2017
22.8.2017 - Seminář, školení
Mladá Boleslav
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí