Jihočeská dálnice má být dokončena za šest let
Jihočeský úsek dálnice D3 z Veselí nad Lužnicí na hranici s Rakouskem bude
hotový v roce 2014. Jednotlivé části dálnice budou uváděny do provozu už od roku
2012.
Jihočeský úsek dálnice D3 z Veselí nad Lužnicí na hranici s Rakouskem bude hotový v roce 2014. Jednotlivé části dálnice budou uváděny do provozu už od roku 2012.
Vyplývá to ze zprávy, kterou na ministerstvu dopravy schválil řídící výbor projektu PPP (partnerství veřejné a soukromé sféry). Dálnice D3 z Prahy přes Tábor k rakouské hranici bude první silniční stavbou, na jejímž budování se budou podílet soukromé peníze. Kvůli náročnosti přípravy však byl projekt PPP několikrát přehodnocen a změněn. Původně se měl metodou PPP budovat pouze třicetikilometrový úsek z Tábora do Veselí nad Lužnicí. Nyní se připravuje mnohem delší varianta od Veselí nad Lužnicí k hranicím.
Dopravou velmi zatížený úsek u Tábora naopak zaplatí stát. Důvodem je urychlení přípravy a výstavby dálnice, neboť dosavadní mezinárodní silnice z Prahy přes Budějovice do Dolního Dvořiště "dusí" obyvatele táborské aglomerace, především Sezimova Ústí, Plané nad Lužnicí a Soběslavi. Tento úsek by měl sloužit řidičům už v roce 2010.
D3 má být prubířským kamenem partnerství veřejného a soukromého sektoru při výstavbě dálnic. Příprava projektu PPP trvá několik let. Nejdůležitější je nastavit financování tak, aby bylo výhodné pro stát i soukromou firmu. Stát udělí soukromému investorovi koncesi na stavbu a provozování dálnice. Investor dálnici za své peníze postaví, 20 až 30 let ji udržuje a pak předává státu. Stát po celou tu dobu platí investorovi koncesní poplatky, které zahrnují jak náklady výstavby a údržby, tak zisk investora. Největším problémem je proto nastavení míry zisku a míry rizik pro každého z partnerů.
Výběr investora na D3 zahájí ministerstvo dopravy ještě letos.
Dálnice D3 je jedním z nejdelších chybějících úseků české dálniční sítě. Z plánovaných 170 kilometrů dnes jezdí automobily pouze na 15 kilometrech.
Zatímco v Jihočeském kraji je trasa dálnice jasná a pokračují přípravy k samotné výstavbě, ve středních Čechách se očekávají problémy především s ekologickými iniciativami. Dálnice má totiž vést přes rekreační oblast Posázaví.
Vyplývá to ze zprávy, kterou na ministerstvu dopravy schválil řídící výbor projektu PPP (partnerství veřejné a soukromé sféry). Dálnice D3 z Prahy přes Tábor k rakouské hranici bude první silniční stavbou, na jejímž budování se budou podílet soukromé peníze. Kvůli náročnosti přípravy však byl projekt PPP několikrát přehodnocen a změněn. Původně se měl metodou PPP budovat pouze třicetikilometrový úsek z Tábora do Veselí nad Lužnicí. Nyní se připravuje mnohem delší varianta od Veselí nad Lužnicí k hranicím.
Dopravou velmi zatížený úsek u Tábora naopak zaplatí stát. Důvodem je urychlení přípravy a výstavby dálnice, neboť dosavadní mezinárodní silnice z Prahy přes Budějovice do Dolního Dvořiště "dusí" obyvatele táborské aglomerace, především Sezimova Ústí, Plané nad Lužnicí a Soběslavi. Tento úsek by měl sloužit řidičům už v roce 2010.
D3 má být prubířským kamenem partnerství veřejného a soukromého sektoru při výstavbě dálnic. Příprava projektu PPP trvá několik let. Nejdůležitější je nastavit financování tak, aby bylo výhodné pro stát i soukromou firmu. Stát udělí soukromému investorovi koncesi na stavbu a provozování dálnice. Investor dálnici za své peníze postaví, 20 až 30 let ji udržuje a pak předává státu. Stát po celou tu dobu platí investorovi koncesní poplatky, které zahrnují jak náklady výstavby a údržby, tak zisk investora. Největším problémem je proto nastavení míry zisku a míry rizik pro každého z partnerů.
Výběr investora na D3 zahájí ministerstvo dopravy ještě letos.
Dálnice D3 je jedním z nejdelších chybějících úseků české dálniční sítě. Z plánovaných 170 kilometrů dnes jezdí automobily pouze na 15 kilometrech.
Zatímco v Jihočeském kraji je trasa dálnice jasná a pokračují přípravy k samotné výstavbě, ve středních Čechách se očekávají problémy především s ekologickými iniciativami. Dálnice má totiž vést přes rekreační oblast Posázaví.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích