Pátek, 29. března 2024

Skupina ČEZ startuje další turné o úsporách

Skupina ČEZ startuje další turné o úsporách
V průběhu května a června se obyvatelé téměř čtyřiceti českých měst mohou zábavnou formou seznámit se základními principy, jak dosahovat energetických úspor ve své domácnosti.

Součástí programu turné, které pořádá Skupina ČEZ, jsou i specializované semináře pro firmy.

Vzorový byt pro domácnosti, semináře pro firmy

Pro domácnosti je v rámci turné připravena mobilní expozice v podobě ukázkového bytu vybaveného obvyklými elektrickými spotřebiči. Herci reprezentující rodinu žijící v bytě pak v sérii zábavných vystoupení představují základní principy, jejichž respektováním lze v domácnosti ušetřit energii. Pro návštěvníky turné jsou připraveny také informační brožury, které jim pomohou úsporné přístupy aplikovat i v jejich vlastní domácnosti.

Cílem turné je nabídnout pomocnou ruku v oblasti energetických úspor také podnikovým zákazníkům. Pro ty je připraveno celkem osm seminářů, které se orientují na energetické potřeby středních a velkých firem.

Poptávka po specializovaném energetickém poradenství ze strany firem v České republice strmě roste. Přispívá k tomu dlouhodobý vzestup cen energií tlačených vzhůru rostoucí poptávkou po celé Evropě.

Snižování energetické náročnosti výroby i optimalizace energetiky provozních budov se tak stává nezbytnou součástí dlouhodobého plánu rozvoje firem.

EkoWATT poradí zákazníkům ČEZ

Partnerem a garantem programu firemních seminářů Skupiny ČEZ je EkoWATT, přední česká poradenská společnost v oblasti energetiky, ekonomiky a životního prostředí. Zkušenosti jejích konzultantů ukazují, že v případě podniků není dosažení energetických úspor tak jednoduché jako v případě domácností. Neplatí zde jednoduché obecné zásady, ale je nutno hledat individuální řešení.

Zatímco v domácnostech obvykle stačí dodržování jednoduchých pravidel pro provoz jednotlivých spotřebičů, v případě firem záleží kromě technické stránky věci také na nastavení jejich vnitřních rozhodovacích procesů a zodpovědnosti příslušných manažerů.

"Vybudování nového nebo přestavba stávajícího energeticky náročného výrobního provozu znamená, že tento stav bude řadu let ovlivňovat náklady firmy. Jde tedy o zásadní strategické rozhodnutí, které však obvykle probíhá na úrovni středního managementu. Pro každý podnik lze najít optimalizované řešení, které se často liší od typických, rutinních možností. Realizace podobné koncepce ale vyžaduje od příslušného manažera často určitou míru vlastní odvahy, v každém případě mu vždy přidělá hodně práce," říká František Macholda ze společnosti EkoWATT.

"Je samozřejmě nejjednodušší použít standardní řešení, které navrhl projektant - zodpovědný manažer placený firmou by se ale měl vždy ptát, jestli takové řešení zajišťuje podniku optimální hospodaření s energií a jestli zajistí jeho konkurenceschopnost v příštích letech," dodává František Macholda.

Některá přijatá opatření pak nejsou efektivní prostě proto, že motivace osoby, která přijímá příslušné rozhodnutí, není zcela v souladu se zájmy firmy. "Zažili jsme třeba případ, kdy zodpovědná osoba v jedné firmě nechala vybudovat nové energocentrum za mnoho milionů korun jen proto, aby nemusela obcházet několik samostatných pracovišť v areálu podniku - to totiž v dešti obnášelo jisté nepohodlí," vzpomíná František Macholda.

Účastníci firemních seminářů Skupiny ČEZ se dozvědí, jak dosáhnout energetické efektivnosti v podniku nejen prostřednictvím technické a ekonomické analýzy přijímaných řešení, ale rovněž důrazem na pečlivou analýzu rozhodovacích procesů. Rozhodnutí v oblasti energetiky ovlivní budoucí náklady na energie a konkurenceschopnost firmy na mnoho let dopředu.

Poradenství je pilířem servisu pro zákazníky

Rozšiřování poradenského servisu pro zákazníky je důležitým prvkem strategie Skupiny ČEZ, která navazuje na aktivity EU zaměřené na snižování spotřeby energie. Evropská unie si stanovila za cíl snížit spotřebu elektřiny v členských státech do roku 2020 o plných 20 %.

Jedním ze zásadních kritérií v tomto směru je podpora zavádění energeticky šetrných technologií do všech průmyslových odvětví i domácností. Tento záměr se promítá také do energetické koncepce České republiky.

Skupina ČEZ přijala dobrovolný závazek podílet se na splnění tohoto cíle. Poradenství firemním zákazníkům i domácnostem proto zařadila do standardní nabídky svých služeb zákazníkům a právě probíhající turné upozorňuje na možnosti poradenství, které spotřebitelům elektřiny poskytují Zákaznická centra Skupiny ČEZ a specialisté dostupní prostřednictvím Zákaznické linky 840 840 840. Firmy získají poradenství i prostřednictvím svého obchodního zástupce.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů