Krátce - různé
Podnikoví manažeři se musejí připravit na to, že budou pod pečlivější kontrolou finančních analytiků pokaždé, když budou žádat o úvěry. Nejde o obvyklá "tvrdá" data, ale o takzvané "měkké faktory", které by měly vypovídat o tom, jak podniky sledují cíle udržitelnosti. Ať už jde o ochranu životního prostředí, sociální standardy či to, čemu se říká společenská odpovědnost firem.
Jde o takzvané Key Performance Indicators, které finančníkům, analytikům a investorům umožní podrobnější hlubší vhled do strategií firem právě s ohledem na potřebu "trvalé udržitelnosti" a odkrýt případné diference mezi tím, co podniky v tomto směru slibují a skutečně dělají.
"Dobré je, že katalog otázek, na které by měly firmy pravidelně odpovídat ve svých zprávách, se podařilo shrnout na snesitelnou míru a vytváří i základnu pro poměřování výsledků," říká Ralf Frank z Německého svazu pro finanční analýzy a správu majetku.
Firmy jako Olma nebo Delta pekárny uvažují o vstupu na trh s biopotravinami, zjistil průzkum ekologické organizace Hnutí Duha. Motivuje je mimo jiné snaha o vylepšení svého image.
Sněženky, prvosenky jarní, bledule. Takoví jsou nejčastější zástupci jarní květeny v Labských pískovcích a na území národního parku České Švýcarsko. Právě v těchto dnech se ochránci přírody zaměřují na detailní mapování četnosti výskytu v jednotlivých chráněných lokalitách. „Tenhle monitoring nám pomůže doplnit a rozšířit potřebné údaje k dřívějším poznatkům. Bohužel, v některých případech zjišťujeme, že z určitých místech dříve se hojně vyskytující druhy ubývají,“ poznamenal botanik děčínské správy Labských pískovců Petr Bauer. V případě chráněné krajinné oblasti jde zejména o úbytek známých petrklíčů. Mizí i z luk, kde dříve tvořily rozsáhlejší žluté koberce.
Výrobce kosmetiky Beiersdorf poprvé využil nabídku speciální reklamy n-tv. Beiersdorf využívá individuálních zvláštních reklamních forem pro produkt pro muže DNAge například na televizní burze. Další cestou pro Niveu jsou in-home média GreenHanger, tedy ekologické ramínko na oděvy z kartonu, na kterých partnerské čistírny vrací vyčištěné oděvy zákazníkům. Celkem 520 tisíc ramínek s motivy Nivea for Men bude k mužům komunikovat, že nová péče proti vráskám vyžehlí jejich pleť stejně jako čistírna oděvy.