Čtvrtek, 25. dubna 2024

Každá sedmá pražská domácnost nechce reklamu do schránek

Každá sedmá pražská domácnost nechce reklamu do schránek

PRAHA - Každá sedmá pražská domácnost odmítá reklamu do schránek. Konkrétně celkem 67 079 pražských domácností (14,4% z celkového počtu 467 439 domácností evidovaných Českou poštou) nechce dostávat reklamní letáky. V několika čtvrtích je to dokonce třetina domácností, tedy přes 30% (Jinonice, Malá Strana, Veleslavín, Hradčany, Žižkov). Co do počtu odmítá reklamu nejvíc lidí na Žižkově a na Vinohradech. Vyplývá to ze statistiky České pošty, platné k 1. květnu 2008.

"Reklama, kterou nikdo nečte, představuje zbytečnou zátěž životního prostředí, velkou ztrátu energie a surovin. Například do obytného domu se 66 byty se za rok dostane asi 1 tuna reklamy. K její výrobě je třeba cca 40 GJ energie. K celoročnímu vytápění bytu o velikosti 45 m2 je přitom potřeba asi 8 GJ, k ohřevu teplé vody pro 2 osoby asi 4 GJ ročně," vyjmenoval dopad spotřeby papíru na reklamní letáky vedoucí kampaně Šetrné papírování Ing. Milan Havel ze sdružení Arnika. Recyklace letáků je jenom částečným řešením. "Takto se získá zpět asi jedna třetina vložené energie. Spalováním letáků se získá zpět pouhých 5% vložené energie," upřesnil Havel.

Na problém zbytečné reklamy poukazuje projekt Arniky "Předcházej a recykluj" podpořený Magistrátem hlavního města Prahy a Ministerstvem životního prostředí. "V rámci tohoto projektu chceme rozdistribuovat 10 tisíc samolepek na schránky. O ty lze požádat nejen v Arnice, ale byly zaslány také odborům životného prostředí jednotlivých městským částí, které je veřejnosti distribují přes svá infocentra," řekl tiskový mluvčí Arniky Jan Losenický.

V případě, že není samolepka na schránce distributorem respektována, je dobré si mu stěžovat. "Porušením zákona o reklamě je i to, že dostáváte letáky do domu v balících a nejsou vhozeny do každé schránky zvlášť," informoval Havel. Kontakty na vybrané supermarkety a jejich distributory reklamy naleznete zde.

Přílohy:

Seznam pražských čtvrtí, kde víc jak 25% lidí odmítá reklamu do schránky

  • Jinonice - 33,3%
  • Malá Strana - 32,4%
  • Veleslavín - 31,5%
  • Hradčany - 31,3%
  • Žižkov - 31,3%
  • Vinohrady - 27.1%
  • Nové Město - 25,8%


Podrobný přehled o počtu lidí, které odmítají reklamu, ze všech míst České republiky naleznete na stránkách České pošty v dokumentech ke stažení nebo si ho stáhněte přímo zde .

Více informací o kampani "Šetrné papírování" je na webu: papir.arnika.org
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů