Také pneumatiky mohou přinášet velké úspory
Vývoj automobilových pneumatik [https://www.kamsnim.cz/categories/pneu]
zaznamenal další pokrok a na trhu se nyní objevují pláště, které nejenže
odpovídají parametrům moderních užitkových automobilů, ale současně také
přispívají ke znatelnému snížení provozních nákladů a současně jsou i
ohleduplnější k životnímu prostředí. Výrobci vozidel konstruují a vyrábějí
neustále výkonnější vozidla (s motory o výkonu 150 i více koní a rychlostmi
okolo 160 km/h), která jsou nejen palivově úsporná, ale také vybavena
pokročilými bezpečnostními systémy, jako jsou například brzdy s ABS a
elektronickými stabilizačními programy nebo systémy kontroly jízdní stability
přívěsu. Krátce a dobře, změnám, ke kterým dochází ve vývoji samotných
užitkových vozidel, musí odpovídat také pneumatiky
[https://www.kamsnim.cz/categories/pneu].
Vývoj automobilových pneumatik zaznamenal další pokrok a na trhu se nyní objevují pláště, které nejenže odpovídají parametrům moderních užitkových automobilů, ale současně také přispívají ke znatelnému snížení provozních nákladů a současně jsou i ohleduplnější k životnímu prostředí. Výrobci vozidel konstruují a vyrábějí neustále výkonnější vozidla (s motory o výkonu 150 i více koní a rychlostmi okolo 160 km/h), která jsou nejen palivově úsporná, ale také vybavena pokročilými bezpečnostními systémy, jako jsou například brzdy s ABS a elektronickými stabilizačními programy nebo systémy kontroly jízdní stability přívěsu. Krátce a dobře, změnám, ke kterým dochází ve vývoji samotných užitkových vozidel, musí odpovídat také pneumatiky.
Příkladem mohou být pneumatiky Michelin řady Agilis, které existují i pro nákladní a užitkové automobily. Díky svým vlastnostem a použitým technologiím umožňují, oproti v současné době běžným "značkovým" plášťům, dosahovat prokazatelně nižší spotřebu paliva, a to v takovém rozsahu, že za dobu jejich životnosti, v podstatě "ušetří" cenu jedné nové pneumatiky. Snížení spotřeby paliva sebou současně přináší snížení emisí CO2 o 4 gramy na každý ujetý kilometr. Nové technologie rovněž umožňují zvýšení životnosti, resp. počtu ujetých kilometrů o zhruba 20 %.
Nová generace pneumatik Agilis tak vychází vstříc uživatelům ve třech základních charakteristických parametrech. První skupinu tvoří již zmíněná životnost, nižší spotřeba paliva a větší ohleduplnost k životnímu prostředí; druhým důležitým parametrem jsou co nejkratší brzdné dráhy, a to na různých površích vozovek. Třetí, neméně důležitou vlastností je pak robustnost, protože pneumatika, která déle a více vydrží, zlepšuje mobilitu vozidla. Přitom nový design navíc také minimalizuje poškození způsobené bočním otěrem. Moderní pneumatiky umožňují krácení brzdné dráhy až o 3 metry
První superelastické (plnopryžové) pláště pro manipulační vozíky
Pod označením CSEasy uvedla nedávno společnost Continental první superelastické pláště, k jejichž montáži není potřeba speciální lis. Kola CSEasy jsou určena především pro manipulační techniku, jakou jsou např. vysokozdvižné vozíky apod. Konstrukce kol, resp. plášťů CSEasy byla oceněna asociací FLTA (Fork Lift Truck Association - Asociace pro vysokozdvižné vozíky) prestižní cenou za svou průkopnickou konstrukci a obrovský přínos pro uživatele. CSEasy vytváří novou kategorii v segmentu průmyslových pneumatik.
Používání superelastických (plnopryžových) kol na manipulační technice má stále vzestupný trend a to jak v první výbavě, tak i v náhradní spotřebě. Oblíbená jsou zejména díky své vysoké odolnosti proti poškození a velmi dlouhé životnosti. Připomeňme si, že dosud bylo možné superelastická kola montovat na vysokozdvižné vozíky pouze speciálním lisem k tomu určeným, jehož pořízení si žádá nemalé finanční prostředky, což dosud bylo často limitujícím faktorem pro menší prodejce a také pro konečné uživatele. S novým systémem CSEasy lze nyní velmi snadno namontovat superelastické kolo na ráfek pouze ručně s pomocí momentového klíče, kdy spojení kola a ráfku zajišťuje speciální plastový adaptér, ve kterém je kolo zajištěno šrouby. Systém CSEasy se aplikuje na standardně používané průmyslové ráfky pro superelastická nebo "dušová" kola. Montáž lze provádět buď horizontálně, mimo vozík nebo vertikálně přímo na vozíku bez nutnosti demontáže ráfku z nápravy.
Příkladem mohou být pneumatiky Michelin řady Agilis, které existují i pro nákladní a užitkové automobily. Díky svým vlastnostem a použitým technologiím umožňují, oproti v současné době běžným "značkovým" plášťům, dosahovat prokazatelně nižší spotřebu paliva, a to v takovém rozsahu, že za dobu jejich životnosti, v podstatě "ušetří" cenu jedné nové pneumatiky. Snížení spotřeby paliva sebou současně přináší snížení emisí CO2 o 4 gramy na každý ujetý kilometr. Nové technologie rovněž umožňují zvýšení životnosti, resp. počtu ujetých kilometrů o zhruba 20 %.
Nová generace pneumatik Agilis tak vychází vstříc uživatelům ve třech základních charakteristických parametrech. První skupinu tvoří již zmíněná životnost, nižší spotřeba paliva a větší ohleduplnost k životnímu prostředí; druhým důležitým parametrem jsou co nejkratší brzdné dráhy, a to na různých površích vozovek. Třetí, neméně důležitou vlastností je pak robustnost, protože pneumatika, která déle a více vydrží, zlepšuje mobilitu vozidla. Přitom nový design navíc také minimalizuje poškození způsobené bočním otěrem. Moderní pneumatiky umožňují krácení brzdné dráhy až o 3 metry
První superelastické (plnopryžové) pláště pro manipulační vozíky
Pod označením CSEasy uvedla nedávno společnost Continental první superelastické pláště, k jejichž montáži není potřeba speciální lis. Kola CSEasy jsou určena především pro manipulační techniku, jakou jsou např. vysokozdvižné vozíky apod. Konstrukce kol, resp. plášťů CSEasy byla oceněna asociací FLTA (Fork Lift Truck Association - Asociace pro vysokozdvižné vozíky) prestižní cenou za svou průkopnickou konstrukci a obrovský přínos pro uživatele. CSEasy vytváří novou kategorii v segmentu průmyslových pneumatik.
Používání superelastických (plnopryžových) kol na manipulační technice má stále vzestupný trend a to jak v první výbavě, tak i v náhradní spotřebě. Oblíbená jsou zejména díky své vysoké odolnosti proti poškození a velmi dlouhé životnosti. Připomeňme si, že dosud bylo možné superelastická kola montovat na vysokozdvižné vozíky pouze speciálním lisem k tomu určeným, jehož pořízení si žádá nemalé finanční prostředky, což dosud bylo často limitujícím faktorem pro menší prodejce a také pro konečné uživatele. S novým systémem CSEasy lze nyní velmi snadno namontovat superelastické kolo na ráfek pouze ručně s pomocí momentového klíče, kdy spojení kola a ráfku zajišťuje speciální plastový adaptér, ve kterém je kolo zajištěno šrouby. Systém CSEasy se aplikuje na standardně používané průmyslové ráfky pro superelastická nebo "dušová" kola. Montáž lze provádět buď horizontálně, mimo vozík nebo vertikálně přímo na vozíku bez nutnosti demontáže ráfku z nápravy.
Zdroj:Právní rádce
Sdílet článek na sociálních sítích