zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Německo a Francie se shodly na emisích v automobilovém průmyslu

17.07.2008
Ovzduší
Německo a Francie se shodly na emisích v automobilovém průmyslu
Německo a Francie se po několikaměsíčních sporech shodly na zásadách snižování emisí oxidu uhličitého v automobilovém průmyslu. Obě země podpoří záměr Evropské komise nařídit výrobcům automobilů, aby do roku 2012 nově vyrobené vozy vypouštěly maximálně 120 g oxidu uhličitého na kilometr, a rozhodly se dokonce jít ještě dál a prý chtějí postupně zavádět ještě přísnější limity mezi 95 a 110 g oxidu uhličitého na kilometr.

Evropské mocnosti se dosud přely o to, jak má být odpovědnost za snižování vypouštění oxidu uhličitého do ovzduší rozložena v automobilovém průmyslu. Původní návrh příslušné normy EU přitom vycházel z principu, že výrobci velkých aut musí přispívat více na ochranu klimatu. Německo by tak bylo v nevýhodě, neboť jeho automobilky vyrábějí více automobilů vyšších tříd s větší spotřebou i emisemi oxidu uhličitého než např. právě Francie či Itálie.

Německo návrh Evropské komise "trestat" výrobce velkých vozů ostře kritizovalo a prosazuje zásadu, aby se k redukci skleníkového plynu automobilky zavázaly i u malých a středních vozů. Německým výrobcům velkých vozů i francouzskému automobilovému průmyslu má proto vyjít vstříc kompromisní plán EK. Opatření bude součástí širšího "klimatického balíčku", který by měly jednotlivé státy EU a Evropský parlament schválit ještě do konce tohoto roku.
Zdroj: Technik

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí