Policie v Praze zkouší elektrické motocykly
Městská policie v Praze ověřuje v praxi využitelnost elektrických motocyklů typu
Enduro ve služebním provozu. "Jde o první ověřovací testy zaměřené na koncepci
motocyklu, seznámení s provozem na elektrický pohon, využitelnost dojezdu a
pohodlí jezdce," říká dovozce švýcarských elektromotocyklů Quantya do ČR Jan
Koblížek. "Předpokládáme, že po vyhodnocených zkouškách bude následovat diskuse
o dodatkovém vybavení a nastavení motocyklu tak, aby plně vyhovoval požadavkům
specifickým pro policejní služební provoz. Elektromotocykly by se podle něj
mohly objevit ve službě v některých městských částech ještě letos.
Městská policie v Praze ověřuje v praxi využitelnost elektrických motocyklů typu Enduro ve služebním provozu. "Jde o první ověřovací testy zaměřené na koncepci motocyklu, seznámení s provozem na elektrický pohon, využitelnost dojezdu a pohodlí jezdce," říká dovozce švýcarských elektromotocyklů Quantya do ČR Jan Koblížek. "Předpokládáme, že po vyhodnocených zkouškách bude následovat diskuse o dodatkovém vybavení a nastavení motocyklu tak, aby plně vyhovoval požadavkům specifickým pro policejní služební provoz. Elektromotocykly by se podle něj mohly objevit ve službě v některých městských částech ještě letos.
Na rozdíl od elektrických skútrů je Quantya Strada plnohodnotným motocyklem kategorie enduro. "To nám zaručuje, že i v náročném každodenním služebním provozu nedojde k technickým obtížím daným životností dílů a zvýšenému riziku pro obsluhujícího strážníka. A toto riziko je zejména na pražských komunikacích při stavu silnic a hustotě provozu skutečně vysoké," dodává Jan Koblížek. Motocykl dosahující rychlosti 70 km/h má efektivní dojezd 50 km na jedno nabití (podle charakteru jízdy) a dobíjecí cyklus lithium-polymerových baterií trvá maximálně 2 hodiny. K hlavním výhodám elektromotocyklu Qantya pro policejní účely v městském provozu proti klasickému motocyklu patří dostatečný výkon, překvapivá akcelerace elektropohonu, lehká stavba, bezhlučný ekologický provoz a výborné jízdní vlastnosti spolu s ekonomikou provozu závislou pouze na ceně elektrické energie (motocykl ujede 100 km při spotřebě elektrického proudu v hodnotě asi 12 Kč podle aktuálního tarifu PRE).
Na rozdíl od elektrických skútrů je Quantya Strada plnohodnotným motocyklem kategorie enduro. "To nám zaručuje, že i v náročném každodenním služebním provozu nedojde k technickým obtížím daným životností dílů a zvýšenému riziku pro obsluhujícího strážníka. A toto riziko je zejména na pražských komunikacích při stavu silnic a hustotě provozu skutečně vysoké," dodává Jan Koblížek. Motocykl dosahující rychlosti 70 km/h má efektivní dojezd 50 km na jedno nabití (podle charakteru jízdy) a dobíjecí cyklus lithium-polymerových baterií trvá maximálně 2 hodiny. K hlavním výhodám elektromotocyklu Qantya pro policejní účely v městském provozu proti klasickému motocyklu patří dostatečný výkon, překvapivá akcelerace elektropohonu, lehká stavba, bezhlučný ekologický provoz a výborné jízdní vlastnosti spolu s ekonomikou provozu závislou pouze na ceně elektrické energie (motocykl ujede 100 km při spotřebě elektrického proudu v hodnotě asi 12 Kč podle aktuálního tarifu PRE).
Zdroj:Technik
Sdílet článek na sociálních sítích