zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Nová propagační kampaň Evropské komise na podporu ekologického zemědělství

30.07.2008
Zemědělství
Nová propagační kampaň Evropské komise na podporu ekologického zemědělství

 

Kampaň se zaměřuje na propagaci ekologických potravin zvláště mezi mladými lidmi a dětmi a na zvyšování důvěry spotřebitelů v tyto potraviny. Pod heslem: „Ekologické zemědělství. Šetrné k přírodě, prospěšné pro vás.“ chce propagační kampaň informovat o významu a přínosech ekologicky šetrného hospodaření a produkci ekologických potravin.

EU - ilustrační foto„Vítáme rozhodnutí evropské komisařky pro rozvoj venkova a zemědělství paní Mariann Fischer Boel podpořit rozvoj evropského ekologického zemědělství propagační kampaní, která přiblíží spotřebitelům v celé EU jeho výhody,“ říká ministr zemědělství Petr Gandalovič. „Zvláště nás těší zaměření kampaně na děti a mladé lidi, protože jejich názory, priority a spotřebitelská orientace budou klíčové pro budoucnost ekologického zemědělství.“

Na stránkách ec.europa.eu mohou zájemci najít nejen informace o principech ekologicky šetrného hospodaření, hlavní myšlenky kampaně a propagační materiály, ale třeba i biokuchařku, průvodce nakupováním biovýrobků, hry a kvízy pro děti a další zajímavosti, a to vše v češtině. Součástí kampaně, která byla minulý pátek na Zemědělském veletrhu venkova (Foire de Libramont) v Belgii odstartována za účasti zástupců Generálního ředitelství pro zemědělství a rozvoj venkova EK, je také soutěž o vytvoření nového loga ekologického zemědělství.

 Venkovská krajinaV několika posledních letech dochází k nárůstu počtu ekologicky hospodařících farmářů, zpracovatelů, producentů nebo dovozců ekologických potravin, a to v evropském i českém měřítku. V roce 2005 bylo v EU těchto ekologických provozovatelů celkem 182 305, což odpovídá nárůstu o 13,4 % oproti roku 2004. Zvyšující se zákaznická poptávka posiluje ekologický trh a poskytuje zemědělcům a zpracovatelům nové příležitosti i u nás. V ČR bylo na konci roku 2006 registrováno 152 výrobců biopotravin, na konci roku 2007 to bylo 253 výrobců a nyní je jejich počet již 375. Další informace o kampani „Ekologické zemědělství. Šetrné k přírodě, prospěšné pro vás.“ a sadu marketingových propagačních nástrojů v tiskové kvalitě, tzv. „toolbox“, který mohou za určitých podmínek zdarma využívat zájemci z celé EU, naleznete na stránkách www.organic-farming.europa.eu.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí