zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Ministerstvo životního prostředí výstavbu D3 nebrzdí

31.07.2008
EIA
Ministerstvo životního prostředí výstavbu D3 nebrzdí

Ministerstvo životního prostředí odeslalo připomínky ke studii tras dálnice D3, kterou si objednalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v rámci přípravy dokumentace EIA „D3 Středočeská“. Tyto varianty trasy D3 má ŘSD předložit na základě požadavku závěru zjišťovacího řízení EIA z podzimu 2007 [1]. „Pan hejtman Bendl vycházel při obvinění mého ministerstva ze zpoždění stavby středočeské části dálnice D3 z nesprávných a nepravdivých informací. Když už měl potřebu někoho kritizovat za zpoždění přípravy dálnice D3, měl být adresátem jeho kritiky jiný resort. Ředitelství silnic a dálnic předložilo námi požadované varianty D3, které vedou mimo cenné partie Posázaví a České Sibiře teprve čtyři měsíce po jejich vypracování. Chci věřit tomu, že hejtman Bendl bude namísto neopodstatněné kritiky práce mých lidí spolupracovat s resortem při hledání řešení, které nepoškodí tyto cenné přírodní lokality,“ říká ministr životního prostředí Martin Bursík.

Projektant měl varianty vypracovat podle slovního popisu, který MŽP zkompletovalo podle připomínek obcí a veřejnosti na podzim 2007. MŽP však zjistilo, že předložené varianty D3 se od stanovených požadavků odlišují hned ve 12 zásadních ohledech. Obsahují bohužel také řadu nevhodných technických řešení z hlediska vlivů na životní prostředí i investičních nákladů. Přesto je v takové podobě zpracovatel rozeslal k připomínkování dotčeným obcím.

„Nejenom, že ŘSD varianty dálnic předložilo pozdě, ale navíc nejsou zpracovány dobře a investor na nich bude muset ještě hodně odpracovat. Na bedra ŘSD tak padá půlroční zdržení výstavby dálnice,“ komentuje situaci náměstek ministra Aleš Kuták.

Požadované varianty dálnice D3 vedou v širším koridoru stávající silnice I/3 okolo Benešova a Votic, kde způsobují nejmenší škody v zachovalé přírodě Posázaví a České Sibiře. Vedení dálnice zachovalou přírodou daleko od urbanizovaného koridoru nynější silnice je nepřijatelné. Jedna z variant počítá u Benešova s trasováním v dvousetmetrovém tunelu na východní hranici konopišťského parku, kde vede i nynější silnice.

Poznámky:

[1] Závěr zjišťovacího řízení mj. říká, že předkladatel má „prověřit a v dokumentaci zohlednit taková variantní trasování D3, jejichž předpokládaný vliv na životní prostředí a veřejné zdraví bude respektovat přírodní hodnoty v dotčeném území a současně bude mít minimální vliv na trvale obydlené a rekreační oblasti dotčené realizací záměru“.

Zdroj: MŽP

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
Ukliďme Česko
23
9. 2017
23.9.2017 - Festival, slavnost
Brno
10
10. 2017
10-12.10.2017 - Konference
Milovy - Sněžné
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí