zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Adria dostala evropskou Květinu

09.10.2008
EMS
Adria dostala evropskou Květinu
Průtok vody v kohoutcích není víc než dvanáct litrů za minutu, venkovní květiny se zalévají pouze večer, aby se neplýtvalo vodou, vyřazené textilie a nábytek putují do charitativních institucí... Šest desítek podobných detailů umožnilo pražskému hotelu Adria získat ekologický certifikát Evropské unie zvaný "Květina".

Čtyřhvězdičkový hotel na Václavském náměstí je desátým ubytovacím zařízením u nás, které na známku dosáhlo. A prvním mezi luxusními hotely v hlavním městě.

Třídění bez instrukcí

"Adria je první velký hotel, jemuž jsme certifikát udělili," říká Adéla Petrová z agentury Cenia, která označování ekologicky šetrných služeb u nás zajišťuje.

"Při větším počtu zaměstnanců je přechod na nový systém obtížný," vysvětluje, proč zatím známku získávaly menší či střední hotely a penziony.

V zahraničí je podle Petrové běžné, že počet velkých a malých hotelů je mezi certifikovanými vyrovnaný. Adria je prvním náznakem toho, že taková situace nastane i v Česku.

"Naší výhodou bylo, že jsme řadu podmínek splňovali už před certifikací," říká Lenka Szotkowska z marketingového oddělení Adrie.

Jednou z novinek v hotelu, který na Václavském náměstí stojí od roku 1912, jsou koše na tříděný odpad.

"Většina hostů je začala využívat dřív, než jsme stihli na pokoje roznést letáčky s instrukcemi," popisuje Szotkowska. Během příštích měsíců se Adria ještě chystá nahradit jednorázová balení mýdel a další kosmetiky na pokojích. V koupelnách je nahradí dávkovače.

Podobný osud jako mýdélka potká i miniaturní balení džemů či medu při snídaních.

Většiny opatření, která mají chránit přírodu, si hosté v certifikovaných hotelech ani nevšimnou.

Logo ve tvaru květinky třeba znamená, že jsou tepelně izolovaná okna, svítí se hlavně úspornými žárovkami a kotle zajišťující vytápění splňují přísnější emisní normy.

Odlišit se

Většina z českých držitelů "Květiny" sází na to, že je certifikát odliší od konkurence.

Podle Petrové ekologickou známku oceňují hlavně turisté ze severní Evropy, Nizozemska, Rakouska či Itálie: zemí, kde je nejvíc rozšířená. "Od skandinávských hostů jsem se o něm koneckonců dozvěděl," vzpomíná Filip Kühnel, ředitel pražského hotelu Adalbert. Ten byl v roce 2005 prvním českým držitelem certifikátu.

Kromě toho, že je květinové logo pro hotely skvělou reklamou, někteří majitelé tvrdí, že díky ekologickému provozu jejich podniky i ušetří.

"S tím, jak rostou ceny energií, bylo tepelné čerpadlo, jímž topíme, jednoznačně dobrou investicí," říká Ivo Jedlička ze Sporthotelu v Zátoni.
Zdroj: HN

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
19
10. 2017
19.10.2017 - Seminář, školení
Pardubice
ASIO, spol.s r.o.
27
10. 2017
27.10.2017 - Ostatní akce
od 09:30 do cca 11:00, na YouTube
INISOFT s.r.o.
31
10. 2017
31.10.2017 - Seminář, školení
Praha, ČVÚT
4
11. 2017
4-5.11.2017 - Seminář, školení
Eko osada Bílé Karpaty
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí