Adria dostala evropskou Květinu
Průtok vody v kohoutcích není víc než dvanáct litrů za minutu, venkovní květiny
se zalévají pouze večer, aby se neplýtvalo vodou, vyřazené textilie a nábytek
[https://www.kamsnim.cz/categories/reuseNabytek] putují do charitativních
institucí... Šest desítek podobných detailů umožnilo pražskému hotelu Adria
získat ekologický certifikát Evropské unie zvaný "Květina".
Průtok vody v kohoutcích není víc než dvanáct litrů za minutu, venkovní květiny se zalévají pouze večer, aby se neplýtvalo vodou, vyřazené textilie a nábytek putují do charitativních institucí... Šest desítek podobných detailů umožnilo pražskému hotelu Adria získat ekologický certifikát Evropské unie zvaný "Květina".
Čtyřhvězdičkový hotel na Václavském náměstí je desátým ubytovacím zařízením u nás, které na známku dosáhlo. A prvním mezi luxusními hotely v hlavním městě.
Třídění bez instrukcí
"Adria je první velký hotel, jemuž jsme certifikát udělili," říká Adéla Petrová z agentury Cenia, která označování ekologicky šetrných služeb u nás zajišťuje.
"Při větším počtu zaměstnanců je přechod na nový systém obtížný," vysvětluje, proč zatím známku získávaly menší či střední hotely a penziony.
V zahraničí je podle Petrové běžné, že počet velkých a malých hotelů je mezi certifikovanými vyrovnaný. Adria je prvním náznakem toho, že taková situace nastane i v Česku.
"Naší výhodou bylo, že jsme řadu podmínek splňovali už před certifikací," říká Lenka Szotkowska z marketingového oddělení Adrie.
Jednou z novinek v hotelu, který na Václavském náměstí stojí od roku 1912, jsou koše na tříděný odpad.
"Většina hostů je začala využívat dřív, než jsme stihli na pokoje roznést letáčky s instrukcemi," popisuje Szotkowska. Během příštích měsíců se Adria ještě chystá nahradit jednorázová balení mýdel a další kosmetiky na pokojích. V koupelnách je nahradí dávkovače.
Podobný osud jako mýdélka potká i miniaturní balení džemů či medu při snídaních.
Většiny opatření, která mají chránit přírodu, si hosté v certifikovaných hotelech ani nevšimnou.
Logo ve tvaru květinky třeba znamená, že jsou tepelně izolovaná okna, svítí se hlavně úspornými žárovkami a kotle zajišťující vytápění splňují přísnější emisní normy.
Odlišit se
Většina z českých držitelů "Květiny" sází na to, že je certifikát odliší od konkurence.
Podle Petrové ekologickou známku oceňují hlavně turisté ze severní Evropy, Nizozemska, Rakouska či Itálie: zemí, kde je nejvíc rozšířená. "Od skandinávských hostů jsem se o něm koneckonců dozvěděl," vzpomíná Filip Kühnel, ředitel pražského hotelu Adalbert. Ten byl v roce 2005 prvním českým držitelem certifikátu.
Kromě toho, že je květinové logo pro hotely skvělou reklamou, někteří majitelé tvrdí, že díky ekologickému provozu jejich podniky i ušetří.
"S tím, jak rostou ceny energií, bylo tepelné čerpadlo, jímž topíme, jednoznačně dobrou investicí," říká Ivo Jedlička ze Sporthotelu v Zátoni.
Čtyřhvězdičkový hotel na Václavském náměstí je desátým ubytovacím zařízením u nás, které na známku dosáhlo. A prvním mezi luxusními hotely v hlavním městě.
Třídění bez instrukcí
"Adria je první velký hotel, jemuž jsme certifikát udělili," říká Adéla Petrová z agentury Cenia, která označování ekologicky šetrných služeb u nás zajišťuje.
"Při větším počtu zaměstnanců je přechod na nový systém obtížný," vysvětluje, proč zatím známku získávaly menší či střední hotely a penziony.
V zahraničí je podle Petrové běžné, že počet velkých a malých hotelů je mezi certifikovanými vyrovnaný. Adria je prvním náznakem toho, že taková situace nastane i v Česku.
"Naší výhodou bylo, že jsme řadu podmínek splňovali už před certifikací," říká Lenka Szotkowska z marketingového oddělení Adrie.
Jednou z novinek v hotelu, který na Václavském náměstí stojí od roku 1912, jsou koše na tříděný odpad.
"Většina hostů je začala využívat dřív, než jsme stihli na pokoje roznést letáčky s instrukcemi," popisuje Szotkowska. Během příštích měsíců se Adria ještě chystá nahradit jednorázová balení mýdel a další kosmetiky na pokojích. V koupelnách je nahradí dávkovače.
Podobný osud jako mýdélka potká i miniaturní balení džemů či medu při snídaních.
Většiny opatření, která mají chránit přírodu, si hosté v certifikovaných hotelech ani nevšimnou.
Logo ve tvaru květinky třeba znamená, že jsou tepelně izolovaná okna, svítí se hlavně úspornými žárovkami a kotle zajišťující vytápění splňují přísnější emisní normy.
Odlišit se
Většina z českých držitelů "Květiny" sází na to, že je certifikát odliší od konkurence.
Podle Petrové ekologickou známku oceňují hlavně turisté ze severní Evropy, Nizozemska, Rakouska či Itálie: zemí, kde je nejvíc rozšířená. "Od skandinávských hostů jsem se o něm koneckonců dozvěděl," vzpomíná Filip Kühnel, ředitel pražského hotelu Adalbert. Ten byl v roce 2005 prvním českým držitelem certifikátu.
Kromě toho, že je květinové logo pro hotely skvělou reklamou, někteří majitelé tvrdí, že díky ekologickému provozu jejich podniky i ušetří.
"S tím, jak rostou ceny energií, bylo tepelné čerpadlo, jímž topíme, jednoznačně dobrou investicí," říká Ivo Jedlička ze Sporthotelu v Zátoni.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích