zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Bio textil - ekologie ve světě reklamních předmětů

01.11.2008
Obecné
Bio textil - ekologie ve světě reklamních předmětů

Eko životní styl, poptávka po biovýrobcích a snaha ulevit životnímu prostředí už pronikly i do světa reklamy a 3D reklamních  předmětů. V katalozích firem najdete biotužky ze dřeva, poznámkové bloky z recyklovaného papíru, ale především reklamní biotextil.

Možná je zvýšený zájem o biooblečení jen módním výstřelkem, možná se jedná o dlouhodobý trend, se kterým je třeba počítat. V každém případě bio zatřáslo oblastí marketingu - objevila se nová skupina lidí, kterým záleží nejen na tom, co na sobě nosí, ale také z čeho je oblečení vyrobeno.

Co je to bio textil?
Reklamní biotextil je vyráběn především z organické bavlny, která se pěstuje za velmi přísných podmínek stanovených Evropskou unií. Nejsou povoleny chemické postřiky ani umělá hnojiva. Přednost se dává přirozeným predátorům a přírodním výživným látkám. I následné zpracování bavlny včetně barvení látky probíhá pod dohledem kontrolorů. Používají se pouze barvy v biokvalitě, které nezatěžují životní prostředí.

Zájem o bio stoupá

V porovnání s ostatními zeměmi Evropské unie Česká republika ve výrobě a nákupu biovýrobků stále zaostává. Poptávka po bioproduktech se ale postupně zvyšuje. Lidé se více zajímají o alternativní způsoby výroby a zákazníků, kteří se nespokojí s obyčejným reklamním tričkem, ale požadují bio- kvalitu, přibývá.

Na trhu dnes najdete bohatý sortiment reklamního biotextilu - od triček přes různé druhy zavazadel až po slušivé čepice. To vše v mnoha barevných variacích a designech. Reklamní textil v biokvalitě se hodí jako reklamní dárek pro zákazníky, kterým firma říká, že jí záleží na životním prostředí. Svůj postoj k přírodě může společnost vyjádřit i nákupem jednotného firemního biooblečení.

Požadujte jen 100% bio

Na biovýrobcích se nevyplatí šetřit. Může se stát, že reklamní tričko s označením bio obsahuje pouze část organické bavlny a zbytek je doplněn z klasických zdrojů. Cenově je takové oblečení přijatelnější, ale nevyjadřuje stoprocentně ekologický postoj firmy, která ho nechá opatřit svým logem.

„Zelený" marketing si nachází stále více příznivců - ať už mezi firmami nebo jejich zákazníky. Bio- taška nebo čepice s logem společnosti jednoduše vyjádří, na čem firmě skutečně záleží. Buďte i vy mezi těmi, kteří se aktivně zapojí do ochrany životního prostředí prostřednictvím reklamy.

 

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí