Ministerstvo podpoří návrh Bruselu na snižování emisí
Ministerstvo dopravy zřejmě podpoří chystaný návrh Evropské komise na snižování
emisí oxidu uhličitého ve výfukových plynech automobilů do roku 2012. Potvrdil
to mluvčí MD Karel Hanzelka.
Ministerstvo dopravy zřejmě podpoří chystaný návrh Evropské komise na snižování emisí oxidu uhličitého ve výfukových plynech automobilů do roku 2012. Potvrdil to mluvčí MD Karel Hanzelka.
Problémy v návrhu nevidí ani tuzemské automobilky TPCA a Hyundai, naopak Sdružení automobilového průmyslu by uvítalo jeho odklad. Škoda Auto považuje splnění návrhu za velmi náročné.
"K návrhu se stavíme kladně. Tento kompromis je de facto drobným odkladem. Nemáme s tím problém," uvedl Hanzelka.
Zástupci členských zemí Evropské unie, Evropského parlamentu a Evropské komise se v pondělí dohodli na návrhu, podle kterého by emise měly do roku 2012 klesnout u 65 procent nových vozů v průměru na 120 gramů na kilometr. Do roku 2015 by se měl tento limit postupně rozšířit na všechny nové automobily. Dlouhodobým cílem by mělo být snížení emisí na 95 gramů na kilometr do roku 2020. V současnosti se emise pohybují kolem 158 gramů na kilometr.
Opatření bude podle ředitele Sdružení automobilového průmyslu Antonína Šípka znamenat pro každou automobilku zvýšení nákladů na vývoj, což se projeví ve zvýšení cen aut řádově o stovky eur.
"Bohužel v období probíhající ekonomické recese se jedná o opatření, které zvýší náklady. Proto bychom uvítali jeho odložení nebo rozložení do delšího období," dodal. Připomněl, že emise CO2 z provozu osobních aut tvoří méně než procento jejich celkového množství ve světě.
Předjednaný kompromis není podle ředitele vnějších vztahů Škody Auto Radka Špicara stále definitivní. "Navíc dosud neznáme všechny detaily dohody, které přitom mohou být zásadní. Jejich splnění by mohlo být pro automobilky velmi náročné, a to obzvlášť vzhledem k ekonomické krizi v celé EU. Stále však věříme, že nebude přijata taková podoba legislativy, která by ohrozila konkurenceschopnost celého automobilového odvětví," uvedl Špicar.
Problémy v návrhu nevidí ani tuzemské automobilky TPCA a Hyundai, naopak Sdružení automobilového průmyslu by uvítalo jeho odklad. Škoda Auto považuje splnění návrhu za velmi náročné.
"K návrhu se stavíme kladně. Tento kompromis je de facto drobným odkladem. Nemáme s tím problém," uvedl Hanzelka.
Zástupci členských zemí Evropské unie, Evropského parlamentu a Evropské komise se v pondělí dohodli na návrhu, podle kterého by emise měly do roku 2012 klesnout u 65 procent nových vozů v průměru na 120 gramů na kilometr. Do roku 2015 by se měl tento limit postupně rozšířit na všechny nové automobily. Dlouhodobým cílem by mělo být snížení emisí na 95 gramů na kilometr do roku 2020. V současnosti se emise pohybují kolem 158 gramů na kilometr.
Opatření bude podle ředitele Sdružení automobilového průmyslu Antonína Šípka znamenat pro každou automobilku zvýšení nákladů na vývoj, což se projeví ve zvýšení cen aut řádově o stovky eur.
"Bohužel v období probíhající ekonomické recese se jedná o opatření, které zvýší náklady. Proto bychom uvítali jeho odložení nebo rozložení do delšího období," dodal. Připomněl, že emise CO2 z provozu osobních aut tvoří méně než procento jejich celkového množství ve světě.
Předjednaný kompromis není podle ředitele vnějších vztahů Škody Auto Radka Špicara stále definitivní. "Navíc dosud neznáme všechny detaily dohody, které přitom mohou být zásadní. Jejich splnění by mohlo být pro automobilky velmi náročné, a to obzvlášť vzhledem k ekonomické krizi v celé EU. Stále však věříme, že nebude přijata taková podoba legislativy, která by ohrozila konkurenceschopnost celého automobilového odvětví," uvedl Špicar.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích