Více nákladu na železnici
Evropský parlament vyzval k větší podpoře nákladní dopravy po železnici.
Evropská komise by podle něj měla směřovat na koleje nejméně 40 % peněz
vynakládaných na dopravní infrastrukturu, aby poklesl objem nákladu
přepravovaného po silnici. Větší důraz na železnici by prý snížil dopravní zácpy
na silnici, hluk či znečištění životního prostředí. Zároveň by podle
europoslanců klesla spotřeba nafty, která letos výrazně zdražila.
Evropský parlament vyzval k větší podpoře nákladní dopravy po železnici. Evropská komise by podle něj měla směřovat na koleje nejméně 40 % peněz vynakládaných na dopravní infrastrukturu, aby poklesl objem nákladu přepravovaného po silnici. Větší důraz na železnici by prý snížil dopravní zácpy na silnici, hluk či znečištění životního prostředí. Zároveň by podle europoslanců klesla spotřeba nafty, která letos výrazně zdražila.
Nákladní železniční doprava v Evropě v poslední době po desetiletích útlumu začíná ožívat, byť stále značně zaostává za výrazně levnější silniční dopravou. Podle expertů německého institutu dopravního výzkumu SCI Verkehr z Kolína nad Rýnem v letech 2005 a 2006 obrat železnice vzrostl meziročně o 14 %. Situace by se navíc v nejbližších letech měla nadále zlepšovat, částečně i díky novým trhům. Obrat evropských drah z nákladní dopravy se podle studie v roce 2006 meziročně zvýšil o 14,3 % na 20 mld. eur. Nejvyšší obrat zaznamenaly železnice Německa a Polska, pomyslnou třetí příčku obsadili Rakušané, Francie skončila pátá. Do první šestky se dostala i nákladní doprava Británie a Itálie; tamní podniky zabraly celé dvě třetiny celoevropského obratu s 13,7 mld. eur.
České dráhy loni přepravily 91,6 mil. t zboží, což bylo o 2,2 % více než v roce 2006. Tržby z nákladní dopravy vzrostly o 2,7 % na 17,7 mld. Kč. Podíl železnice na nákladní dopravě v Česku je ale menší než pětinový. Na vině jsou především výrazně vyšší ceny za železniční dopravu.
Nákladní železniční doprava v Evropě v poslední době po desetiletích útlumu začíná ožívat, byť stále značně zaostává za výrazně levnější silniční dopravou. Podle expertů německého institutu dopravního výzkumu SCI Verkehr z Kolína nad Rýnem v letech 2005 a 2006 obrat železnice vzrostl meziročně o 14 %. Situace by se navíc v nejbližších letech měla nadále zlepšovat, částečně i díky novým trhům. Obrat evropských drah z nákladní dopravy se podle studie v roce 2006 meziročně zvýšil o 14,3 % na 20 mld. eur. Nejvyšší obrat zaznamenaly železnice Německa a Polska, pomyslnou třetí příčku obsadili Rakušané, Francie skončila pátá. Do první šestky se dostala i nákladní doprava Británie a Itálie; tamní podniky zabraly celé dvě třetiny celoevropského obratu s 13,7 mld. eur.
České dráhy loni přepravily 91,6 mil. t zboží, což bylo o 2,2 % více než v roce 2006. Tržby z nákladní dopravy vzrostly o 2,7 % na 17,7 mld. Kč. Podíl železnice na nákladní dopravě v Česku je ale menší než pětinový. Na vině jsou především výrazně vyšší ceny za železniční dopravu.
Zdroj:Logistika
Sdílet článek na sociálních sítích