Veletrh Zelený týden obstál navzdory krizi
Na horní palubě se ještě hoduje u plných stolů, zatímco do podpalubí už vniká
ekonomická krize... Takový dojem si možná odnášejí návštěvníci letošního
špičkového agropotravinářského salonu Grüne Woche (Zelený týden), který o
víkendu vyvrcholil v Berlíně.
Na horní palubě se ještě hoduje u plných stolů, zatímco do podpalubí už vniká ekonomická krize... Takový dojem si možná odnášejí návštěvníci letošního špičkového agropotravinářského salonu Grüne Woche (Zelený týden), který o víkendu vyvrcholil v Berlíně.
Krize nekrize - celých deset dní opět praskaly sály výstaviště ve švech. Plánovaných čtyři sta tisíc návštěvníků prošlo turnikety už v sobotu večer. K radosti více než 1600 vystavovatelů i letos průměrně utratili 101 eur (loni 103). A nabídka na stáncích byla také opět o něco lepší než v uplynulých více než sedmdesáti ročnících.
Jaké jsou trendy v současném potravinářství, s čím mohou podnikatelé na trhu prorazit? Jednoznačně se potvrzuje, že biopotraviny už nejsou jen móda. Firmy přicházejí na trh stále s novinkami. Zatímco třeba bioklobásy nebo biovíno už každý zná, objevují se další ekologické "vychytávky".
Tak třeba k biopárku si můžete dát bio pivní hořčici, nabízí ji německá firma Braumanukfaktur Forsthaus Templin. K zapití dodá rovnou vlastní biopivo.
Abstinent si ovšem u jiného stánku může dát samozřejmě "bionádu". Běžné jsou už biohouby a biosýry.
Typické je, že většina menších firem přežívá díky sázce na ekologii nebo na jinou specialitu. Například německá firma Grüne Oase z Bredova si dovezla přes čtyři desítky koní z Ruska. Ovšem nejen na agroturistiku, ale hlavně na produkci mléka. A vyrábí z něj speciální kosmetiku (půldecová lahvička s balzámem za 18 eur).
Na berlínském veletrhu najdete prakticky všechno, co více či vzdáleně souvisí s potravinami a venkovem. I chudá africká Burkina Faso nabízí sušené ibiškové květy, Nepálci zase horské bylinné čaje. Holanďané vytvořili nádhernou květinovou zimní zahradu, v jejímž sousedství nechyběla decentní ukázka květinami ozdobených náhrobků s kontakty na příslušné firmy - snad kdyby v budoucnu některý z návštěvníků krizi přece jen neustál...
Česká expozice v Berlíně už léta všem moderním trendům odolává. Žádné bio, žádné speciality typu olomouckých tvarůžků, štramberských uší nebo slivovice, za jejichž uchování se čeští europoslanci s takovou vervou bijí v Bruselu či ve Štrasburku. V jednom stánku je pečivo i s předvařenými houskovými knedlíky, a jinak lákají návštěvníky pivovary. Plzeňský Prazdroj (třetinka za tři eura), Pivovary Staropramen. Komu to nestačí, vedle má pulty i Karlovarská Becherovka.
"Smyslem účasti není udělat velké tržby, ale ani nové konktrakty. Ale třeba Prazdroj jako renomovaná firma musí být zkrátka vidět. Kdyby v Berlíně chyběl, všichni by si říkali, že má potíže," vysvětluje Bohumil Bochňák, který je na Grüne Woche snad už po pětadvacáté. Nyní je jedním z šéfů firmy Expo Blovice. Ta na zakázku zajišťuje celou českou expozici, a letos třeba i přímo provoz právě stánku Prazdroje.
"Zatím naší blovické firmě i přes finanční krizi zakázky na expozice ve světě nechybějí," tvrdí přitom Bochňák.
Krize nekrize - celých deset dní opět praskaly sály výstaviště ve švech. Plánovaných čtyři sta tisíc návštěvníků prošlo turnikety už v sobotu večer. K radosti více než 1600 vystavovatelů i letos průměrně utratili 101 eur (loni 103). A nabídka na stáncích byla také opět o něco lepší než v uplynulých více než sedmdesáti ročnících.
Jaké jsou trendy v současném potravinářství, s čím mohou podnikatelé na trhu prorazit? Jednoznačně se potvrzuje, že biopotraviny už nejsou jen móda. Firmy přicházejí na trh stále s novinkami. Zatímco třeba bioklobásy nebo biovíno už každý zná, objevují se další ekologické "vychytávky".
Tak třeba k biopárku si můžete dát bio pivní hořčici, nabízí ji německá firma Braumanukfaktur Forsthaus Templin. K zapití dodá rovnou vlastní biopivo.
Abstinent si ovšem u jiného stánku může dát samozřejmě "bionádu". Běžné jsou už biohouby a biosýry.
Typické je, že většina menších firem přežívá díky sázce na ekologii nebo na jinou specialitu. Například německá firma Grüne Oase z Bredova si dovezla přes čtyři desítky koní z Ruska. Ovšem nejen na agroturistiku, ale hlavně na produkci mléka. A vyrábí z něj speciální kosmetiku (půldecová lahvička s balzámem za 18 eur).
Na berlínském veletrhu najdete prakticky všechno, co více či vzdáleně souvisí s potravinami a venkovem. I chudá africká Burkina Faso nabízí sušené ibiškové květy, Nepálci zase horské bylinné čaje. Holanďané vytvořili nádhernou květinovou zimní zahradu, v jejímž sousedství nechyběla decentní ukázka květinami ozdobených náhrobků s kontakty na příslušné firmy - snad kdyby v budoucnu některý z návštěvníků krizi přece jen neustál...
Česká expozice v Berlíně už léta všem moderním trendům odolává. Žádné bio, žádné speciality typu olomouckých tvarůžků, štramberských uší nebo slivovice, za jejichž uchování se čeští europoslanci s takovou vervou bijí v Bruselu či ve Štrasburku. V jednom stánku je pečivo i s předvařenými houskovými knedlíky, a jinak lákají návštěvníky pivovary. Plzeňský Prazdroj (třetinka za tři eura), Pivovary Staropramen. Komu to nestačí, vedle má pulty i Karlovarská Becherovka.
"Smyslem účasti není udělat velké tržby, ale ani nové konktrakty. Ale třeba Prazdroj jako renomovaná firma musí být zkrátka vidět. Kdyby v Berlíně chyběl, všichni by si říkali, že má potíže," vysvětluje Bohumil Bochňák, který je na Grüne Woche snad už po pětadvacáté. Nyní je jedním z šéfů firmy Expo Blovice. Ta na zakázku zajišťuje celou českou expozici, a letos třeba i přímo provoz právě stánku Prazdroje.
"Zatím naší blovické firmě i přes finanční krizi zakázky na expozice ve světě nechybějí," tvrdí přitom Bochňák.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích