zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

E.ON se přidá ke konkurenci

02.02.2009
Energie
E.ON se přidá ke konkurenci
Začne s komunikací efektivního využívání energií. Odliší se cílením na děti.

Energetická společnost E.ON mění svou marketingovou strategii. Po čtyřech letech posilování značky v Česku, kdy komunikovala především image a usilovala o zvýšení povědomí v jihočeském a jihomoravském kraji, začíná s naplňováním jejího obsahu a s komunikací produktů. Hlavní téma komunikace je od přelomu roku 2008 a 2009 hospodárné využití energií. Tedy nic originálního - témata využívá i ČEZ, PRE či třeba RWE.

Komunikace hospodárnosti se projeví v nových službách a produktech. "Připravujeme i speciální produktovou řadu. K tomu budeme pro naše zákazníky za výhodnějších podmínek např. vystavovat průkazy energetické náročnosti budov," říká Martin Dvořák, vedoucí marketingové komunikace E.ON ČR. Některé služby již poskytují v rámci platformy www.energie-plus.cz. S její propagací začne E.ON zjara. (viz str. 4)

O ekologii úplně nejde

Na rozdíl od ČEZu, který prostřednictvím Nadace Zelené energie podporuje alternativní zdroje, jde společnost E.ON směrem propagace úsporných opatření. "Jde o to, za nesníženého komfortu dosáhnout dlouhodobých úspor," říká Martin Dvořák a doplňuje, že bojovat s konkurencí pouze cenou je krátkozraké.

Změna komunikační strategie není jen v obsahu, ale i ve volbě nástrojů. Ty by ovlivnila i ekonomická krize. Dvořák hovoří o "jednoznačnějším určení priorit" a "přeskupení části prostředků z oblasti sponzoringu do oblasti podpory produktů". Částečně opouští dosud zásadní sponzoring sportu, zjm. vrcholového, a zaměří se víc na přímé oslovení a podporu cílové skupiny dětí a jejich rodičů. Letos začíná edukativní projekt E.ON Energy Truck (pojízdná energetická laboratoř, jež především ve školách seznamí s výrobou elektřiny, distribucí atd.). Projekt je přenesený z německé centrály do českého prostředí.

Podle informací M&M má E.ON následovat trend většího uplatňování globální kreativy na úkor lokální (ze stávajících 50/50 na 80/20 %). Martin Dvořák to popírá: "Veškerou kreativu máme plně ve svých rukou." Ať tak či tak, lokální, pouze v Česku používaná kreativa ATL komunikace nevznikala poslední roky v Česku, ale v rakouské agentuře Upart. Na vině je podle Dvořáka nepochopení specifičnosti požadavků firmy E.ON ze strany agentur v oblasti ATL. "V tuto chvíli se rozhodujeme, zda vyhlásíme tendr na novou kampaň. Pokud ano, agentura Upart do něj bude zahrnuta také," říká Dvořák.

AUTOR: Hana Nováková
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
Ekologický institut Veronica
28
8. 2017
28.8-3.9.2017 - Ostatní akce
Centrum Veronica Hostětín, Hostětín 86
Ukliďme Česko
23
9. 2017
23.9.2017 - Festival, slavnost
Brno
10
10. 2017
10-12.10.2017 - Konference
Milovy - Sněžné
E-expert, spol. s r.o.
26
10. 2017
26-27.10.2017 - Konference
Hotel SOREA MÁJ, Liptovský Ján, Slovensko
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí