zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Energetické firmy pomohou vyvíjet elektrická auta

23.02.2009
Energie
Energetické firmy pomohou vyvíjet elektrická auta
Francouzský energetický gigant EdF (Electricité de France) oznámil, že podpoří vývoj, výrobu a užívání nových automobilů s elektrickým pohonem. Tato auta sníží dovoz ropy a odstraní emise CO2, vznikající spalováním pohonných hmot. Elektřinou poháněné vozy jsou pro budoucnost energetických firem nesmírně zajímavé, zejména budou-li do baterií těchto aut dodávat elektřinu vyrobenou s malými provozními náklady v jaderných elektrárnách. EdF, která vyrábí více než 70 % elektřiny v jaderných elektrárnách, a má se významně podílet na rekonstrukci britské jaderné energetiky, uzavřela dohody s výrobci francouzských automobilů, firmami PSA Peugeot Citroen a Renault Nissan Alliance. Energetický gigant jim pomůže rozvíjet vhodné technologie a budovat služby, které by byly dostupné a atraktivní pro majitele aut s elektrickým pohonem. Francie chce být v čele budování infrastruktury, která by mohla být příkladem pro ostatní země.

Existují ale i další státy a regiony, které by chtěly být v tomto ohledu v čele vývoje a účastnit se na tomto slibném podnikání. Jde např. o Izrael, Dánsko, Portugalsko, americký stát Tennessee a prefekturu Kanagawa v Japonsku. Hlavním konkurentem Francie však budou Indie a Čína, které mají výhodu levné pracovní síly a takřka neomezených zdrojů v době, kdy většina zemí zápasí s krizí radikálně omezující prostředky i na velmi slibné projekty. Indický koncern Tata Motors převzal malou norskou společnost na výrobu elektromobilů Miljo Greland/Innovasjon. Jejím prostřednictvím chce proniknout na evropský trh s novým vozem, který by měl dojezd 200 km a zrychlení z 0 na 60 km/h do 10 sekund. Jeho partnerem je kanadská Electrovaya, jež bude dodávat baterie.

Zájem o nový byznys projevil i americký miliardář Warren Buffett. Koupil majoritní podíl v čínské společnosti BYD, která se chce v krátké době stát největším světovým výrobcem baterií. Experti upozorňují na tuto výjimku v dlouholeté investiční praxi zkušeného investora, který se až dosud pokročilým technologiím vyhýbal. Do konce letošního roku má čínský výrobce představit veřejnosti nový "zelený" automobil bez emisí, který hodlá prodávat v Evropě a v USA od roku 2010. Buffett investoval do firmy BYD prostřednictvím své elektrárenské společnosti MidAmerican. Ta nyní usiluje o podíly v existujících i plánovaných amerických jaderných elektrárnách. MidAmerican Energy Holdings přitom soupeří právě s EdF, která chce také získat značný podíl na nově budované americké jaderné energetice.
Zdroj: Technik

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
21
7. 2017
21-22.7.2017 - Přednáška, diskuse
Praha 6, FTVS UK a Divoká Šárka
UŽITEČNÉSEMINÁŘE.CZ
14
11. 2017
14.11.2017 - Seminář, školení
Hradec Králové,
Hotel Tereziánský dvůr
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí