Energetické firmy pomohou vyvíjet elektrická auta
Francouzský energetický gigant EdF (Electricité de France) oznámil, že podpoří
vývoj, výrobu a užívání nových automobilů s elektrickým pohonem. Tato auta sníží
dovoz ropy a odstraní emise CO2, vznikající spalováním pohonných hmot.
Elektřinou poháněné vozy jsou pro budoucnost energetických firem nesmírně
zajímavé, zejména budou-li do baterií těchto aut dodávat elektřinu vyrobenou s
malými provozními náklady v jaderných elektrárnách. EdF, která vyrábí více než
70 % elektřiny v jaderných elektrárnách, a má se významně podílet na
rekonstrukci britské jaderné energetiky, uzavřela dohody s výrobci francouzských
automobilů, firmami PSA Peugeot Citroen a Renault Nissan Alliance. Energetický
gigant jim pomůže rozvíjet vhodné technologie a budovat služby, které by byly
dostupné a atraktivní pro majitele aut s elektrickým pohonem. Francie chce být v
čele budování infrastruktury, která by mohla být příkladem pro ostatní země.
Francouzský energetický gigant EdF (Electricité de France) oznámil, že podpoří vývoj, výrobu a užívání nových automobilů s elektrickým pohonem. Tato auta sníží dovoz ropy a odstraní emise CO2, vznikající spalováním pohonných hmot. Elektřinou poháněné vozy jsou pro budoucnost energetických firem nesmírně zajímavé, zejména budou-li do baterií těchto aut dodávat elektřinu vyrobenou s malými provozními náklady v jaderných elektrárnách. EdF, která vyrábí více než 70 % elektřiny v jaderných elektrárnách, a má se významně podílet na rekonstrukci britské jaderné energetiky, uzavřela dohody s výrobci francouzských automobilů, firmami PSA Peugeot Citroen a Renault Nissan Alliance. Energetický gigant jim pomůže rozvíjet vhodné technologie a budovat služby, které by byly dostupné a atraktivní pro majitele aut s elektrickým pohonem. Francie chce být v čele budování infrastruktury, která by mohla být příkladem pro ostatní země.
Existují ale i další státy a regiony, které by chtěly být v tomto ohledu v čele vývoje a účastnit se na tomto slibném podnikání. Jde např. o Izrael, Dánsko, Portugalsko, americký stát Tennessee a prefekturu Kanagawa v Japonsku. Hlavním konkurentem Francie však budou Indie a Čína, které mají výhodu levné pracovní síly a takřka neomezených zdrojů v době, kdy většina zemí zápasí s krizí radikálně omezující prostředky i na velmi slibné projekty. Indický koncern Tata Motors převzal malou norskou společnost na výrobu elektromobilů Miljo Greland/Innovasjon. Jejím prostřednictvím chce proniknout na evropský trh s novým vozem, který by měl dojezd 200 km a zrychlení z 0 na 60 km/h do 10 sekund. Jeho partnerem je kanadská Electrovaya, jež bude dodávat baterie.
Zájem o nový byznys projevil i americký miliardář Warren Buffett. Koupil majoritní podíl v čínské společnosti BYD, která se chce v krátké době stát největším světovým výrobcem baterií. Experti upozorňují na tuto výjimku v dlouholeté investiční praxi zkušeného investora, který se až dosud pokročilým technologiím vyhýbal. Do konce letošního roku má čínský výrobce představit veřejnosti nový "zelený" automobil bez emisí, který hodlá prodávat v Evropě a v USA od roku 2010. Buffett investoval do firmy BYD prostřednictvím své elektrárenské společnosti MidAmerican. Ta nyní usiluje o podíly v existujících i plánovaných amerických jaderných elektrárnách. MidAmerican Energy Holdings přitom soupeří právě s EdF, která chce také získat značný podíl na nově budované americké jaderné energetice.
Existují ale i další státy a regiony, které by chtěly být v tomto ohledu v čele vývoje a účastnit se na tomto slibném podnikání. Jde např. o Izrael, Dánsko, Portugalsko, americký stát Tennessee a prefekturu Kanagawa v Japonsku. Hlavním konkurentem Francie však budou Indie a Čína, které mají výhodu levné pracovní síly a takřka neomezených zdrojů v době, kdy většina zemí zápasí s krizí radikálně omezující prostředky i na velmi slibné projekty. Indický koncern Tata Motors převzal malou norskou společnost na výrobu elektromobilů Miljo Greland/Innovasjon. Jejím prostřednictvím chce proniknout na evropský trh s novým vozem, který by měl dojezd 200 km a zrychlení z 0 na 60 km/h do 10 sekund. Jeho partnerem je kanadská Electrovaya, jež bude dodávat baterie.
Zájem o nový byznys projevil i americký miliardář Warren Buffett. Koupil majoritní podíl v čínské společnosti BYD, která se chce v krátké době stát největším světovým výrobcem baterií. Experti upozorňují na tuto výjimku v dlouholeté investiční praxi zkušeného investora, který se až dosud pokročilým technologiím vyhýbal. Do konce letošního roku má čínský výrobce představit veřejnosti nový "zelený" automobil bez emisí, který hodlá prodávat v Evropě a v USA od roku 2010. Buffett investoval do firmy BYD prostřednictvím své elektrárenské společnosti MidAmerican. Ta nyní usiluje o podíly v existujících i plánovaných amerických jaderných elektrárnách. MidAmerican Energy Holdings přitom soupeří právě s EdF, která chce také získat značný podíl na nově budované americké jaderné energetice.
Zdroj:Technik
Sdílet článek na sociálních sítích