zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Kanál jako chobotnice?

18.02.2009
Voda
Kanál jako chobotnice?
Akcionáři společnosti Přístav Pardubice, která byla před lety založena kvůli vybudování koncového bodu na labské vodní cestě, věří, že se jim v budoucnu podaří lodní dopravu do Pardubic přivést. Splavnění Labe z Přelouče do Pardubic již před téměř dvěma lety zablokovalo ministerstvo životního prostředí. Společnost má majetek v přístavní zóně a zhruba 25 ha scelených pozemků. Firmu založilo v roce 1994 celkem 19 subjektů včetně několika měst, později přistoupil i Pardubický kraj. Největším akcionářem jsou České přístavy.

Podle náměstka hejtmana Pardubického kraje a člena dozorčí rady firmy Romana Línka splavnění Labe do Pardubic stále figuruje v celostátních územněplánovacích dokumentech, stejně jako v územním plánu Pardubického kraje. "Nyní se chceme domoci toho, abychom do konce našeho volebního období drželi v ruce stavební povolení ke stavbě," uvedl nedávno také krajský radní pro dopravu Jan Tichý. Pro výstavbu plavebního kanálu u Přelouče, který by umožnil lodím s větším ponorem zajíždět do Pardubic, neudělil 30. března 2007 výjimku ministr životního prostředí Martin Bursík. Dodnes také neexistují přesvědčivé informace o tom, nakolik a kým by byla vodní cesta do Pardubic využívána. Náklady na vybudování kanálu a přístavu se odhadují asi na 1,5 mld. Kč.
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
BUREAU VERITAS CZECH REPUBLIC, spol. s r.o.
17
1. 2018
17-18.1.2018 - Seminář, školení
Praha
18
1. 2018
18.1.2018 - Konference
Praha
19
1. 2018
19-21.1.2018 - Seminář, školení
Praha 6
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí