Kanál jako chobotnice?
Akcionáři společnosti Přístav Pardubice, která byla před lety založena kvůli
vybudování koncového bodu na labské vodní cestě, věří, že se jim v budoucnu
podaří lodní dopravu do Pardubic přivést. Splavnění Labe z Přelouče do Pardubic
již před téměř dvěma lety zablokovalo ministerstvo životního prostředí.
Společnost má majetek v přístavní zóně a zhruba 25 ha scelených pozemků. Firmu
založilo v roce 1994 celkem 19 subjektů včetně několika měst, později přistoupil
i Pardubický kraj. Největším akcionářem jsou České přístavy.
Akcionáři společnosti Přístav Pardubice, která byla před lety založena kvůli vybudování koncového bodu na labské vodní cestě, věří, že se jim v budoucnu podaří lodní dopravu do Pardubic přivést. Splavnění Labe z Přelouče do Pardubic již před téměř dvěma lety zablokovalo ministerstvo životního prostředí. Společnost má majetek v přístavní zóně a zhruba 25 ha scelených pozemků. Firmu založilo v roce 1994 celkem 19 subjektů včetně několika měst, později přistoupil i Pardubický kraj. Největším akcionářem jsou České přístavy.
Podle náměstka hejtmana Pardubického kraje a člena dozorčí rady firmy Romana Línka splavnění Labe do Pardubic stále figuruje v celostátních územněplánovacích dokumentech, stejně jako v územním plánu Pardubického kraje. "Nyní se chceme domoci toho, abychom do konce našeho volebního období drželi v ruce stavební povolení ke stavbě," uvedl nedávno také krajský radní pro dopravu Jan Tichý. Pro výstavbu plavebního kanálu u Přelouče, který by umožnil lodím s větším ponorem zajíždět do Pardubic, neudělil 30. března 2007 výjimku ministr životního prostředí Martin Bursík. Dodnes také neexistují přesvědčivé informace o tom, nakolik a kým by byla vodní cesta do Pardubic využívána. Náklady na vybudování kanálu a přístavu se odhadují asi na 1,5 mld. Kč.
Podle náměstka hejtmana Pardubického kraje a člena dozorčí rady firmy Romana Línka splavnění Labe do Pardubic stále figuruje v celostátních územněplánovacích dokumentech, stejně jako v územním plánu Pardubického kraje. "Nyní se chceme domoci toho, abychom do konce našeho volebního období drželi v ruce stavební povolení ke stavbě," uvedl nedávno také krajský radní pro dopravu Jan Tichý. Pro výstavbu plavebního kanálu u Přelouče, který by umožnil lodím s větším ponorem zajíždět do Pardubic, neudělil 30. března 2007 výjimku ministr životního prostředí Martin Bursík. Dodnes také neexistují přesvědčivé informace o tom, nakolik a kým by byla vodní cesta do Pardubic využívána. Náklady na vybudování kanálu a přístavu se odhadují asi na 1,5 mld. Kč.
Sdílet článek na sociálních sítích