Dělníci kvůli hluku zužují magistrálu v pražské Legerově ulici
Odpoledne Mrázek řekl ČTK, že pracím přeje počasí, a tak je dělníci pravděpodobně stihnou dokončit v termínu, tedy do nedělních 15.00. Betonové zábrany jsou nyní položeny v úseku od Nuselského mostu po Fügnerovo náměstí. Náklady na jejich umístění dosahují zhruba 300 000 korun.
Podle Mrázka je doprava v místě bez problémů, kolony se tvořily jenom po začátku úprav v 10.00, které dopravu stáhly do dvou pruhů. Vytvořila se kolona aut, která dosahovala do poloviny Nuselského mostu.
Před polednem už ale most byl poměrně volný. "Houstnutí provozu je jen nárazové. Myslím si, že to nejhorší přijde až v pondělí, kdy začne provoz být opravdu hustý," řekla ČTK pracovnice dopravního informačního střediska.
Od neděle budou mít řidiči od Nuselského mostu ke křižovatce s Rumunskou ulicí k dispozici pouze tři pruhy ze čtyř. Uzavírka, na které se dohodla Praha 2 s pražským magistrátem, potrvá půl roku. Poté bude opatření vyhodnoceno. Vyhodnocení by měla zpracovat TSK, průzkum si ale zadala i radnice druhé městské části, aby měla argumenty pro případné prodloužení uzavírky.
Legerova ulice patří mezi území s největší hlukovou zátěží v metropoli, v ulici jsou také překračovány limity škodlivin v ovzduší. Praha 2 doufá, že dopravní omezení zlepší životní prostředí v ulici. Názory dopravních odborníků na plánované opatření se ale rozcházejí, někteří tvrdí, že způsobí zácpy v dalších městských částech.
S uzavřením jízdního pruhu nesouhlasí Praha 4, obává se, že opatření prodlouží kolony na Nuselském mostě a že řidiči budou hledat objízdnou trasu, a tím celou oblast ještě více zatíží. Nuselská radnice proto už několik dní monitoruje na svém území intenzitu dopravy a délku kolon, aby mohla situaci po zúžení Legerovy ulice porovnávat. Pokud kolony vzrostou, bude po měsíci požadovat zrušení zúžení.