Nové a staronové pražské tramvaje
Tramvaj Škoda 14 T
Tramvaj Škoda 14 T Pětičlánková nízkopodlažní tramvaj, která byla vyrobena za použití moderních technologií. Vyznačuje se sníženou energetickou náročností a náklady na údržbu. Materiály použité při výrobě zaručují zvýšenou spolehlivost. Nízká část podlahy se nachází ve výšce 350 mm nad temenem kolejnice a její užitná plocha tvoří 50%. Plná bezbariérovost v jakémkoliv místě tratě je zajištěna pomocí výklopných plošin v prostoru širokých vstupních dveří. Rozdíl mezi nízkopodlažní částí tramvaje a zbytkem vozu činí pouze jeden schod. Stanoviště řidiče je klimatizováno a práci řidiči usnadňuje kamerový systém, pomocí kterého může sledovat na dvou monitorech dění vně i uvnitř vozidla. Vlastní řízení je řešeno pákou pro levou ruku.
Tramvaj KT8D5N2
Nízkopodlažní tramvaj KT8D5N2 Modernizovaný obousměrný tříčlánkový model tramvaje KT8D5 s výměnou středního článku za nízkopodlažní. Odlišností od klasických KT8D5 je na čele vozu dvojice přídavných dálkových reflektorů, které umožňují lepší osvětlení tratě. Dalšími novinkami jsou kapotáž podvozku, která značně snižuje hlučnost ve vozidle. Interiér vozidla je vybaven lepenou podlahou s protiskluzovou krytinou a dveřní křídla s lepenými skly. Odlišně je rovněž řešeno osvětlení a topení. Střední nízkopodlažní článek zajišťuje nízkou podlahu v 15% vozidla a umožňuje tak snadný a rychlý nástup cestujícím se sníženou pohyblivostí či cestujícím s dětským kočárkem. Stanoviště řidiče je vybaveno kamerovým systémem, klimatizací a ručním řadičem, který nahradil původní ovládání pedály.
Tramvaj T3R.PLF
Nízkopodlažní tramvaj T3R.PLF Na vozy T3R.PLF byla namontována klasická čela vozů T3 a sice z důvodu, aby byla soupravou T3R.PLF a T3R.PV vytvořena vzhledově téměř shodná dvojice tramvají. Tramvaje T3R.PLF obdržely elektrickou výzbroj TV Progress. Stanoviště řidiče a rovněž interiér jsou dle posledních modernizovaných tramvají T3. Jistým prvkem modernizace je i nízkopodlažní střední část vozu.
ZDROJ:www.dpp.cz