První závod elektrických motorek [http://www.hybrid.cz/tagy/elektricke-motorky]
TTXGP [http://www.hybrid.cz/tagy/ttxgp] odstartuje už za nějaké dva týdny na
Isle of Man [http://www.hybrid.cz/tagy/isle-man]. Nebude však zřejmě dlouho
trvat a dočkáme se také klání klasických závoďaků, které však nebudou spalovat
benzin, nýbrž je bude pohánět elektřina. Švýcarsko
[http://www.hybrid.cz/tagy/svycarsko], ostrůvek svobody a nezávislosti uprostřed
Evropské unie [http://www.hybrid.cz/tagy/evropska-unie], je domovem společnosti
GreenGT [http://www.green-gt.com/]. Ta nedávno představila produkt jménem Sunny
Green Box [http://www.green-gt.com/ProduitsDrivs.html], který slouží k zahřívání
pneumatik [https://www.kamsnim.cz/categories/pneu] pro závodní auta před
výjezdem na trať. Systém je to poměrně jednoduchý, využívající solárních panelů
[http://www.hybrid.cz/tagy/solarni-panely] na střeše servisních trucků. Kromě
toho se ale GreenGT zabývá především vývojem elektrického závodního vozu.
závodní automobil GreenGT - prototyp
[http://www.hybrid.cz/obrazky/zavodni-automobily/green-gt-studie-1.jpg]
GreenGT si ke spolupráci přizvala mladého francouzského designéra Thomase
Claveta [http://clavetthomas.blogspot.com/] z designérské školy ISD Valencienne
[http://www.isd-valenciennes.com/]. Christophe Schwartz, hlavní inženýr projektu
GreenGT, chce mít hotový prototyp už pro Le Mans
[http://www.hybrid.cz/tagy/le-mans] v roce 2011. Zrychlení závoďáku z 0 na 100
km/h by mělo být pod 4 sekundy s max. rychlostí kolem 275 km/h. Díky
elektromotorům nabídne GreenGT enormní kroutící moment o síle přes 2000Nm.
První závod elektrických motorekTTXGP odstartuje už za nějaké dva týdny na Isle of Man. Nebude však zřejmě dlouho trvat a dočkáme se také klání klasických závoďaků, které však nebudou spalovat benzin, nýbrž je bude pohánět elektřina. Švýcarsko, ostrůvek svobody a nezávislosti uprostřed Evropské unie, je domovem společnosti GreenGT. Ta nedávno představila produkt jménem Sunny Green Box, který slouží k zahřívání pneumatik pro závodní auta před výjezdem na trať. Systém je to poměrně jednoduchý, využívající solárních panelů na střeše servisních trucků. Kromě toho se ale GreenGT zabývá především vývojem elektrického závodního vozu.
GreenGT si ke spolupráci přizvala mladého francouzského designéra Thomase Claveta z designérské školy ISD Valencienne. Christophe Schwartz, hlavní inženýr projektu GreenGT, chce mít hotový prototyp už pro Le Mans v roce 2011. Zrychlení závoďáku z 0 na 100 km/h by mělo být pod 4 sekundy s max. rychlostí kolem 275 km/h. Díky elektromotorům nabídne GreenGT enormní kroutící moment o síle přes 2000Nm.