zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Hybridní mašinka v Rotterdamu

22.05.2009
Obecné
Energie
Hybridní mašinka v Rotterdamu

Přístav Rotterdam ve spolupráci s dalšími společnostmi, začíná jako první v praxi testovat hybridní posunovací lokomotivu. Předpokládá se, že dosažená úspora pohonných hmot dosáhne 40% a zároveň se sníží objem škodlivých emisí a hluku, to by měl ověřit dvouměsíční testovací provoz.

U tradičních posunovacích lokomotiv běží velký vznětový motor nepřetržitě, spotřeba paliva a emise jsou tedy značné, i když lokomotiva stojí. Vznětový motor v hybridní lokomotivě je menší, a v podstatě během často dlouhé čekací doby při posunování není spuštěn. Řídící systémy pak pohání baterie. Naftový motor v hybridní lokomotivě běží na maximální kapacitu pouze tehdy, když se požaduje maximální výkon, nebo když se nabíjí baterie.
Vzhledem k relativně malému diesel generátoru, by mohly úspory za pohonné hmoty a náklady na údržbu vynaloženou investici získat zpět během několika let. Zároveň se výrazně sníží emise výfukových plynů, pevných částic a hluku.

ZDROJ:: www.portofrotterdam.com, www.paluba.eu

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí