zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Kdo chce, ten nás najde

24.05.2009
Zemědělství
Kdo chce, ten nás najde
Nabídku obchodů v pražské Dejvické ulici již několik let "rozsvěcí" a specifickou nabídkou zpestřuje bioprodejna Matro Praha. Její vedoucí Jitka Černá nám ji v rozhovoru detailně přiblížila.

Jak dlouho na tomto místě prodáváte?

Původně to byla prodejna Albio, a to pět let. Nově, teď druhým rokem patří pod společnost Matro Praha, která od Albia převzala prodejny a vybavení. Já jako vedoucí prodejny mám pod svými "křídly" ještě obchod ve smíchovské ulici Viktora Huga.

Jak je tato prodejna velká a co konkrétně nabízí?

Máme k dispozici zhruba 160 m2 prodejní plochy a prodáváme asi 4 tisíce položek. Samozřejmě, ne vždy máme všechno na skladě, tak se obvykle pohybujeme kolem 3,5 tisíce výběrového zboží a ten tisíc se mění podle poptávky. V nabídce máme všechno, co prodávají běžné prodejny s potravinami. A to i polévky v sáčku, veškeré pečivo, samozřejmě také chlazené i mražené zboží. Máme největší výběr biomasa v Praze, včetně gothaje, škvarků i sádla v biokvalitě. Nesmím zapomenout ani na certifikovanou a přírodní kosmetiku.

Kolik máte dodavatelů?

Plus minus sto, z toho těch opravdu velkých tak osm až deset. Vždy se snažíme, abychom měli to, co je v nabídce českých výrobců. Chceme je podporovat, i když máme třeba kravské jogurty od čtyřech firem a objeví se česká, tak raději vezmeme ji.

Jste na dobrém místě, myslím z hlediska zájmu nakupujících?

Myslím, že lepší by to být nemohlo.Chodí k nám i Dagmar Havlová s dcerou, hlavně pro kosmetiku. Mezi stálé zákazníky patří i Soňa Polonyová. Pokud jde o počet nakupujících, například včera jsme jich měli 242. Bývá to samozřejmě lepší. Chodí k nám během týdne i v sobotu, kdy máme otevřeno od 8 do 15 hodin.

A co propagace? Využíváte nějaké prvky podpory prodeje?

Ne, my tímto směrem ani nechceme jít. Kdo chce, tak nás najde. Jsou to hlavně maminky s dětmi, starší, nemocní lidé s doporučením od lékaře, babičky kupující kosmetiku pro vnoučata nebo tatínkové přicházející na velké rodinné nákupy. Nejvíce je žádané pečivo, chlazené zboží, zelenina, těstoviny a další. A nově i maso.

Využíváte internet?

Pouze tam máme napsáno, jaké výrobky nabízíme, ale internetový obchod neprovozujeme. Zákazníci si ovšem mohou telefonicky objednat zboží, které jim na určitou hodinu připravíme. Myslím, že by třeba rozvážka byla dobrou cestou, ale zatím na to nemáme lidi.

Kolik máte pracovníků?

Dohromady je nás šest. Já, můj zástupce a dvě prodavačky na ranní a dvě na odpolední. Z toho jedna na zkrácený úvazek. Podporujeme maminku s malými dětmi, která může chodit na ranní tři dny v týdnu. Když to jde, tak se lidi domluví, když chcete vyhovět, tak vyhovíte.

Obchodní řetězce poslední dobou hýří bio aktivitou? Cítíte se ohroženi?

Ne. Tam člověk nedostane informace a péči, kterou mu poskytujeme. U nás se jim individuálně věnujeme, a to je naše devíza, která nás odlišuje.

Zníte tak optimisticky. Trápí vás vůbec něco?

Nic, já jsem pozitivní člověk. Ale samozřejmě, trápí mě třeba to, že lidé kradou a kradou i v našem obchodě. A na to nemám žaludek. Když to musím řešit, je mi hůř než tomu člověku. Nejhorší je, že ti lidé nevypadají na to, že by na to neměli. Mám potom zkažený celý den.

A co krize?

Cítíme ji. Je to znát na tržbách, které jsou o deset až patnáct tisíc denně nižší. Lidi nekupují zbytečné věci, zůstávají u základu. Dražší a lepší věci se tolik neotáčí. Ale myslím, že by mohlo být ještě hůř a že se to vrátí.

AUTOR: Petr Hříbal
ZDROJ: REGAL
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
ASIO, spol.s r.o.
28
7. 2017
28.7.2017 - Ostatní akce
od 09:30 do cca 11:00, na YouTube
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí