zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

TEST: Vodu balenou, nebo z kohoutku?

23.06.2009
Voda
Pitná voda
TEST: Vodu balenou, nebo z kohoutku?

Je balená voda kvalitnější než voda z kohoutku? Nebo obráceně: Je pitná voda z kohoutku kvalitnější než voda balená? TEST se rozhodl provést důkladné analýzy balených vod a pitné vody z vodovodu. Dotazník, který předchází samotnému testování, má zjistit, jaké vodě dává přednost široká veřejnost.

Nedostatek informací, dezinformace a hlavně přesně zacílené reklamy udělaly z vody v plastové lahvi fenomén. Jak uvádí jeden ze starších průzkumů, 34 procent lidí pitnou vodu z kohoutku vůbec nepije nebo ji pije méně než jednou týdně. A právě z nedůvěry v kvalitu pitné vody, která teče z kohoutků, těží výrobci balených vod.

Časopis TEST bude provádět nezávislé a objektivní analýzy pramenitých, kojeneckých a pitných balených vod. Aby zároveň získal co nejvěrnější současný obraz chování a postojů spotřebitelské veřejnosti k baleným vodám, připravil na svých webových stránkách www.dtest.cz dotazník.

Prostřednictvím dotazníku umožní zapojení veřejnosti do přípravy testu. Na základě odpovědí budou vybrány nejprodávanější značky balených vod a bude zvolena metodika testu odpovídající chování českých spotřebitelů. Vyplnění dotazníku zabere několik málo minut.

S výsledky testu kvality a zdravotní nezávadnosti balených vod a pitné vody z kohoutku bude veřejnost seznámena ! koncem letošního roku na stránkách časopisu TEST a na www.dtest.cz.

Dotazník k zodpovězení je k dispozici na http://www.dtest.cz/dotaznik-voda.

Časopis TEST, Občanské sdružení spotřebitelů TEST

Kontakty:
JUDr. Ida Rozová, dtest@dtest.cz, tel.: 241 404 922
Václav Beneš, benes@dtest.cz, tel.: 241 404 922, mobil: 604 660 290

Projekt byl finančně podpořen v grantovém řízení Ministerstva životního prostředí ČR. Materiál nemusí vyjadřovat stanovisko MŽP.

Zajištění nezávislosti a objektivity testů: výrobky se nakupují v obchodech a analýzy probíhají v nezávislých laboratořích a zkušebnách. Na stránkách spotřebitelského časopisu nesmí být publikovány žádné reklamy či inzeráty. Náklady spojené s testováním výrobků hradí spotřebitelská organizace. Finanční prostředky získává prodejem časopisu, z grantů a státní dotace.

Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu TEST. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávis! lých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými ! a zdravo tně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady. V letech 1994 až 2007 publikovalo sdružení na stránkách časopisu TEST informace o 7302 výrobcích, varovalo před 471 nebezpečnými výrobky (většina byla určena dětem) a upozornilo na 467 nekvalitních a klamavých výrobků. Sdružení je členem mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT).
 
Kontaktní osoba: JUDr. Ida Rozová
Telefon: 241 404 922
E-mail: dtest@dtest.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
28
11. 2017
28.11.2017 - Seminář, školení
Praha
Institut Cirkulární Ekonomiky
30
11. 2017
30.11-1.12.2017 - Konference
Zámek Křtiny
9
12. 2017
9-10.12.2017 - Seminář, školení
Brno
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí