Čtvrtek, 28. března 2024

Hyundai a ekologie

Hyundai a ekologie

Na letošním Fóru OECD vybídla společnost Hyundai vlády, aby více přispěly k podpoře „zelené automobilové revoluce“

- aby hrály významnější roli v procesu přechodu automobilového průmyslu směrem k „zeleným“, pro životní prostředí šetrnějším technologiím a energiím.

Allan Rushforth, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, ve svém projevu na Fóru, které se konalo 24. června v Paříži, upozornil na některé překážky, jimž musí výrobci automobilů čelit ve své snaze poskytovat spotřebitelům čistější alternativy tradiční techniky na fosilní paliva.

V porovnání se stejným obdobím roku 2008 vzrostl prodej menších vozů Hyundai během prvních pěti měsíců o více než 70 %, neboť zákazníci chtějí menší automobily než doposud. Rushforth však také prohlásil, že zákonodárci musí stanovit jasnější směr, pokud má na ekologičtější vozidla přejít větší počet motoristů.

S ohledem na nekonzistentní daňové pobídky nabízené v různých evropských zemích na podporu prodeje automobilů s nižšími emisemi prohlásil Rushforth dále: „Jen v Evropě jsou výrobci automobilů nuceni vyvíjet produkty, které musí vyhovovat velmi široké škále různých daňových zákonů týkajících se automobilů. To je skličující úkol, jehož splnění vyžaduje výrazné investice navíc v oblasti vývoje produktů a marketingu. Podstupujeme riziko, že zanikne společný trh automobilů, čímž vzniknou náklady, které nakonec bude muset nést spotřebitel.“ Značka Hyundai se dnes řadí mezi nejaktivnější zastánce výroby motorových vozidel maximálně šetrných k životnímu prostředí.

Rushforth při pohledu na konkrétní technologie prohlásil, že k většímu rozšíření elektromobilů dojde pouze tehdy, až vlády a distributoři elektrické energie přispějí svým dílem k vybudování nezbytné podpůrné infrastruktury. „To znamená výstavbu dobíjecích stanic u silnic a přepracování regulačního rámce, který by zajistil vznik parkovišť výhradně pro elektromobily a snížil mýtné a daně pro vozidla s čistým elektrickým pohonem. To všechno bude pro podporu prodeje rozhodující,“ dodal.

Společnost Hyundai Motor Europe byla jediným představitelem automobilového průmyslu na Fóru, kterému předsedal H.E. Han Seung-soo, ministerský předseda Korejské republiky.

Firma Hyundai mnohokrát dala najevo svůj závazek řešit ekologické problémy zaváděním komplexního etického přístupu do svých výrobních závodů a do procesu vývoje nových produktů.

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů