zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Toyota zahájila v Evropě stavbu 1. prodejního objektu s ekologickým provozem

04.08.2009
Obecné
EMS
Toyota zahájila v Evropě stavbu 1. prodejního objektu s ekologickým provozem

Společnost Toyota Frey Austria uvítala nového místopředsedu správní rady a bývalého presidenta Toyota Motor Corporation (TMC), Katsuaki Watanabe, na slavnostním zahájení výstavby objektu, který se má stát prvním rakouským ekologickým prodejním místem. Salzburg je jedním ze tří měst, vybraných ve Francii, Rakousku a Slovinsku, kde budou vybudovány a uvedeny do provozu projekty trvale udržitelných prodejních míst, jež budou ztělesňovat návrh a výstavbu objektu šetrného k životnímu prostředí. Podle tohoto programu si Toyota vytyčila za cíl jak u nové výstavby, tak i v husté síti tří tisíc stávajících prodejců dosáhnout co nejvyšší úspory energie, spotřeby vody a emisí CO2.

Na slavnostním zahájení výstavby Watanabe řekl: "Naše zaměření na trvale udržitelnou obchodní činnost se nemůže zastavit u výrobků a výrobních závodů. Neměli bychom zapomenout ani na naši maloobchodní síť. Toyota Frey Austria nepustila ze zřetele cíle v oblasti ochrany životního prostředí. Důsledné uplatňování ekologických kritérií sníží dopady na životní prostředí celé prodejní sítě a z dlouhodobějšího pohledu se odrazí v nižších provozních nákladech našich prodejců."

Nový člen sítě autorizovaných prodejců, Toyota Frey Salzburg, hodlá naplnit ekologické cíle uplatněním fotovoltaické solární technologie, dálkového vytápění a progresivního způsobu osvětlení. Díky konstrukci šetrné k životnímu prostředí se očekává, že emise oxidu dusíku (NOx) budou nulové a emise CO2 budou dle očekávání o 90 procent nižší ve srovnání s průměrným prodejcem vozů Toyota. Spotřeba vody na jeden automobil bude o 80 procent nižší a spotřeba energie se sníží o 40 procent. Otevření prodejního místa Toyota Frey Salzburg je plánováno na závěr roku 2010. Srovnatelné úspory se očekávají i u trvale udržitelného prodejního místa vozů Toyota ve francouzském La Rochelle, které bude rovněž otevřeno v roce 2010.

Zatravněná střecha bude přirozeným způsobem ochlazovat interiéry, zachytávat a udržovat dešťovou vodu a zároveň sloužit jako útočiště pro živočichy, žijící ve volné přírodě, zatímco trubky, ohřívané teplem ze země a uložené hluboko pod povrchem, zajistí v zimním období přirozenou ventilaci předehřátým vzduchem. Tato a další opatření, zaměřená na ochranu životního prostředí, by měla snížit spotřebu vody a energie u prodejce v La Rochelle o 60 procent. Podobná je i situace u třetího pilotního projektu ve slovinském Mariboru, kde se budou používat vysoce účinná tepelná čerpadla k vytápění a chlazení a současně budou zesíleny izolace, aby spotřeba energií poklesla přibližně o 65 procent.

Stejně jako všechny nové stavby v rámci tohoto programu, budou prodejní místa v La Rochelle, Salzburgu a Mariboru podrobena ekologickému hodnocení prodejců Toyota, které vychází z mezinárodní normy pro trvale udržitelnou výstavbu a návrh budov. Prodejci budou hodnocení v devíti různých oblastech: spotřeba energií, odpady, spotřeba vody, materiály, znečištění, zábor půdy a ekologie, zdraví a prospěch společnosti, plus management a doprava. I když stávající prodejci hodnoceni nebudou, očekává se, že zlepší ekologické parametry svých provozů tím, že se zapojí do "energetického kaizen auditu", díky kterému zjistí, jaká okamžitá a smysluplná zlepšení je možné učinit. Předpokladem, je, že se do roku 2013 auditu zúčastní 100 procent prodejců, kteří by si měli do roku 2015 zajistit certifikaci ISO 14001.

Snahy o naplnění těchto cílů se již začínají projevovat. Toyota Deutschland (TDG) spojila například své síly s organizací Dekra s cílem provést do roku 2012 nezávislé energetické audity u všech prodejců na území Německa. Na 18 německých prodejců vozů Toyota zahájilo přípravné práce a první audity začnou probíhat již tento měsíc. Toyota Great Britain (TGB) rovněž provádí zkušební audity u 16 prodejců a další by měli následovat. Snahy prodejců snížit dopady na životní prostředí se neomezují pouze na provozní výkon. Majitelé prodejních zastoupení jsou rovněž povzbuzováni k tomu, aby se zapojili do činnosti místní komunity, například formou vedení a podpory praktických kurzů, zaměřených na ekologickou jízdu.

Vydavatel: WEBReporter.cz, Česká informační agentura, s.r.o.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí